Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiding lenzenarsenaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Uitbreiding lenzenarsenaal

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    Ruis wordt nimmer veroorzaakt door een lens, maar komt uit den elektriek vriend...
    We gaan er nu geen ruzie over maken, maar ik denk dat je gelijk hebt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleintje sisi Bekijk bericht
      De volgende opmerkingen zijn gebaseerd op de aannames dat de lens hoofdzakelijk voor landschapsfotografie wordt gebruikt, je fotografeert vanaf statief en de meeste foto's met een diafragma van F5.6 of kleiner neemt.

Mijn suggestie is om de 17-40L niet te kopen voor een 350D. Ik bezit zelf deze lens en ben er erg tevreden mee, maar naar mijn mening is dit een betere landschapslens op een full-frame camera dan op je 350D. Er zijn genoeg tevreden 17-40L bezitters met crop camera's (om uiteenlopende redenen zoals de betere bouwkwaliteit), maar je moet rekening houden met het feit dat deze lens is ontworpen als ultragroothoek en op een crop camera geeft deze (in mijn ervaring) een beeldkwaliteit gelijkwaardig aan de 18-55 IS. De extra prijs m.i. dus niet waard voor jou.

Ik denk dat je met de 18-55 IS inderdaad een zeer capabele landschapslens in huis hebt voor een kleine prijs.

De 17-55 F2.8 IS is inderdaad een uitstekende lens. Hierbij betaal je echter veel voor het grote diafragma en de beeldstabilisatie, en beide zul je met landschapsfotografie waarschijnlijk niet nodig hebben. Voor een all-round lens zeker een aanrader, maar voor slechts landschappen toch wel overkill denk ik.

De 15-85 F3.5-5.6 IS biedt vergelijkbare beeldkwaliteit en een beetje extra groothoek.

De Canon 10-22 F3.5-4.5 is een prima en waarschijnlijk meest populaire landschapslens voor crop camera bezitters.

Ik zou zelf voor de Tokina 12-24 F4 gaan in jouw geval. Dit is een van de goedkoopste opties die tegelijkertijd een uitstekende beeldkwaliteit bieden (gelijkwaardig aan de Canon 10-22)

De Tokina 11-16 F2.8 is duurder, heeft minder zoombereik en die extra stop zal weinig uitmaken voor landschappen. Een iets scherpere lens, maar je betaalt er wel extra voor. Je hebt ook de Sigma en Tamron alternatieven, die zou ik links laten liggen.
      Hm, waarschijnlijk wordt het de Tokina 12-24 f4. Inderdaad goedkoop objectief met goede reviews! Dank voor de hulp!
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Comment

Heb de tokina 12-24 en voor mij is dit een superlens kan ik je dus maar enkel aanraden
        nikon coolpix s9100

Comment

De Tokina 12-24mm f4 is besteld! Vrijdag mag ik hem halen! Heb er zin in!

Dank voor de hulp!
          Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
          You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Ruis wordt nimmer veroorzaakt door een lens, maar komt uit den elektriek vriend...
            Misschien deze topic eens volgen, vriend:
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
            X