Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk soort lens voor party's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk soort lens voor party's

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    de EX 550 is veel beter geschikt...
    weet jij wat het prijskaartje hiervan is?

Comment

als je nog eentje moet kopen koop je beter een 430 of 580 hé en die prijskaartjes vind je in de (online)winkels

Comment

Omdat je toch vaak wil afstoppen tot f/4 of hoger om voldoende scherptediepte te krijgen, voldoet de kitlens zeker. Een externe flitser met TTL (op digitaal dus e-TTL voor canon) is veel nuttiger, al was het maar om de focusassist. 50mm 1.8 is veel te lang om speciaal voor feestjes te kopen. Een lichtsterkere lens kan vaak handig zijn, maar is echt geen noodzaak. Een fisheye is op termijn ook erg leuk, maar ook dat is geen vereiste. Een standaard reflex met standaard kitlens en een goede flitser (type ex 420/430, metz 44 af-1, 48 af-1, 50 af-1) is wat je wel wil hebben.
        Last edited by Teun_2; 25 februari 2011, 13:53.

Comment

Ik gebruik nog steeds mijn kitlens voor fuiven, volgens mij is het beter om te investeren in een goede flits ipv een lens
          www.matthiasengels.be www.facebook.com/livepics.be

Comment

Zal binnenkort waarschijnlijk een 10-22mm f/3.5 kopen + speedlite 430 EX ii voor mijn canon EOS 550D kopen. Dit lijkt mij goed materiaal om op een feestjes te fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt10 Bekijk bericht
              Ik gebruik nog steeds mijn kitlens voor fuiven, volgens mij is het beter om te investeren in een goede flits ipv een lens
              Naja, als je geen lichtsterke lens hebt dan is je achtergrond vaak veel te donker...dan zie je uiteindelijk niets van de party enkel de personen in kwestie in een zee van donker...of als je daar niets me in zit kan je nog altijd de ISO en ruis een stuk terugbrengen met een betere lens.

Comment

Hangt allemaal hoeveel licht er is he. De ene party is de andere niet.
                Die partyfoto's worden maar op webresolutie bekeken, dan is ruis niet echt een heel grote storende factor.
                Zoals al meerdere keren hier gezegd:
                Flitser >>>>>>>> lichtsterke lens
                Afhankelijk hoeveel omgevingslicht er is kan je toch nog redelijk je shutter "draggen" om omgevingslicht binnen te krijgen. Zelfs met een kleine opening.

Comment

Working...
                X