Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-200 of ..............

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 18-200 of ..............

Dag,
    ik sta op het punt een 2de hands "Nikon 18-200 DX VR f3,5 - 5,6" te kopen. Ik ken de verkoper en geloof hem als hij zegt dat het objectief in perfecte staat is.
    Vraagprijs 250 euro, met UV filter 280 euro.
    Doen?
    Stefaan Vandorpe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Devillage Bekijk bericht
      Dag,
      ik sta op het punt een 2de hands "Nikon 18-200 DX VR f3,5 - 5,6" te kopen. Ik ken de verkoper en geloof hem als hij zegt dat het objectief in perfecte staat is.
      Vraagprijs 250 euro, met UV filter 280 euro.
      Doen?
      Zeker!

Comment

Voor die prijs zou ik ze ook kopen....alleen zal het de VRI zijn denk ik...de VRII is iets beter qua beeldkwaliteit en de zoom schuift niet meer vanzelf uit als ge hem naar beneden houd....dit komt regelmatig voor bij de VRI maar is niet echt een groot probleem.

grtz

Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Jongens toch, het enige verschil tussen de VR en de VRII is de lock-knop. Optisch en zelfs wat de generatie VR betreft zijn deze identiek. Die lens creep heb je ook alleen maar last van als je de lens halverwege laat staan. Op 18mm heb je daar geen last meer van. Ik kan me inbeelden dat er veel VRII eigenaars zijn die zelden hun lock knop gebruiken. Je moet de lens eerst al uitzoomen naar 18mm en dan heb je er toch geen last meer van.

Comment

zal goed zijn voor de handel, maar heb nooit begrepen waarom ze een18-200 lens voor een DSLR hebben gemaakt.
            je zet toch ook geen anti plofbanden op een formule 1 wagen?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk bericht
              Jongens toch, het enige verschil tussen de VR en de VRII is de lock-knop. Optisch en zelfs wat de generatie VR betreft zijn deze identiek. Die lens creep heb je ook alleen maar last van als je de lens halverwege laat staan. Op 18mm heb je daar geen last meer van. Ik kan me inbeelden dat er veel VRII eigenaars zijn die zelden hun lock knop gebruiken. Je moet de lens eerst al uitzoomen naar 18mm en dan heb je er toch geen last meer van.
              De VRII is wel degelijk ook optisch iets beter dan de VRI...zitten nieuwe lenssegmenten in beter tegen CA...plus ik zei toch ook dat het uitschuiven niet echt een probleem is...Pffffffff.

Grtz

Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Beste,
                wilde helemaal niet "ambetant" overkomen hoor. Maar ik heb op verschillende websites reviews gelezen van beide lenzen en daar zeiden ze allemaal dat ze identiek waren(buiten de lock knop). Nu, wat jij zegt is voor mij evengoed hoor, als je zegt dat de verbetering zich vooral situeert op het gebied van ca zou daar het antwoord wel eens kunnen liggen. De D90/300(s) hebben zo een goede ca software bij jpeg dat je dat verschil misschien niet noodzakelijk opmerkt. Nu, wat die lens creep betreft, die is op beide lenzen identiek. Alleen dat je op de VRII een lock knop hebt zodat je het zaakje kan vergrendelen.
                Ik heb een nikon 18-200 VR als set gekocht bij men D300 (tweedehands). Ik moet zeggen dat ik nog niet weet wat ik er mee ga doen. Mijn meest gebruikte lens is een 17-55mm 2.8 en ik ben bang voor het grote verschil in kwaliteit. Maar ik moet zeggen dat die 18-200 wel aanlokkelijk lijkt als reislens. Misschien dat ik ze toch eens aan een serieuze test ga onderwerpen en dan beslis of ze in de verkoop gaat of dat ik ze houd voor die momenten dat een all in one lens qua comfort net iets aanlokkelijker lijkt dan de IQ van de 17-55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  De VRII is wel degelijk ook optisch iets beter dan de VRI...zitten nieuwe lenssegmenten in beter tegen CA...plus ik zei toch ook dat het uitschuiven niet echt een probleem is...Pffffffff.

Grtz

Templar
                  Voor alle duidelijkheid: ER BESTAAT GEEN VRI VERSIE VAN DE NIKKOR 18-200 !!

Zowel de oorspronkelijke versie als de nieuwe versie hebben allebei VRII, d.w.z. vibratiereductie van de 2de generatie.

Het uitwendige verschil is de lock knop, inwendig heeft de lens (volgens Nikon) een verbeterde coating, maar voor de rest is de optiek volledig dezelfde.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

had bij de vorige canon ook de 18-200 en vond dat deze foto's van zeer redelijke kwaliteit waren om,,,,, ja naar Spanje, Turkey en city trips te doen.

als ge 3 keer per jaar de zon opzoekt is dit een zeer aantrekkelijke lens daarvoor.
                    Mijn 17-50 f2.8 en 10-22 ging ook altijd mee maar niet op excursie stof en te veel gesleur. een mens moet keuzen maken he?
                    een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

Comment

Koop dan toch gewoon die 18-200 VR...ik heb toch nooit gezegt dat dit een slechte lens is hé....

Grtz

Templar

Comment

18-200 is de beste reislens voor de nikon!
                        Pentax K20d | 18-55 I | 28-200 | 18-250 |

Comment

Hier voor de heren zie link
                          Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!

Shop the latest mirrorless & DSLR cameras and NIKKOR lenses from the official Nikon eCommerce site. Explore our innovations and photo equipment!

De VRI of II is inderdaad hetzelfde de II bij de titel staat voor de nieuwere versie....maar inderdaad niet echt veel verschillen tussen beiden.

Ik heb nooit beweerd dat dit een slechte lens is er zitten enkel wat meer lenssegmenten in tegen flare en ca t.o.v. de oudere versie...hebben ze mij zelf gezegt bij Grobet!
                          Maar het blijft een mooi objectief zeker voor op reis en levert mooie foto's af....ik zou ze nooit kopen omdat ik liever van lens wissel....en neem daarom steeds mijn tamron 17-50 2.8f en 70-300VR mee op reis....en die geven betere kwaliteit enkel alleen moet men van lens wisselen en is men zo soms eens een foto kwijt die je vlugger met de 18-200VR neemt dan....

Als ik u was zou ik bij de 18-200VR (als er budget over is)nog een prime kopen ook zoals de 35mm1.8f dan zien wanneer ge die het beste gebruikt op je reis en die er eens opzetten en creatief uit de hoek komen...ge zult ook het verschil zien dan van beeldkwaliteit t.o.v. de 18-200VR en zeker van scherpte....

En succes met je aankoop en reis
                          Last edited by Templar; 28 februari 2011, 08:13.

Comment

sigma 17-50 f2.8 gaat ook mee + de splinternieuwe 18-200

thanks
                            een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fiets Bekijk bericht
                              sigma 17-50 f2.8 gaat ook mee + de splinternieuwe 18-200

thanks
                              Ik wens je veel mooie foto's en een zeer goede reis

Grtz

Templar

Comment

De eerste aankoop die ik voor iedereen kan aanraden is de 50mm 1.8(in body scherpstelmotor) of de 35mm 1.8 voor camera's zonder motor! Ideaal wanneer het licht minder sterk is en leuk om met geringe dof te spelen.

Maar de 18-200 is wel een ideale allrounder voor niet professionele fotografen!
                                Ik heb zelf de 18-55 vr, 70-300vr en de 50mm 1.8 en moet toch zeer geregeld van lens wisselen bij het rondhoppen door een stad of natuurgebied! Dus ik denk dat je zeer tevreden mag zijn en zeker voor die prijs.
                                http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                                Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

Comment

Working...
                                X