Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of nikkor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma of nikkor

hallo,

ik heb een d60 en de twee kit-lenzen erbij. Nu had ik graag een lens die begint aan 18 en toch degelijk kan inzoomen zonder zoals men in boekskes en op het net schrijft te veel vervorming geeft.

Een lens SIGMA 18-125/3.8-5.6 DC OS HSM of een NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED-IF AF-S VR DX Zoom-NIKKOR.

Wat is een goede keus? Reden is de frustratie om steeds te moeten wisselen op momenten dat je het niet verwacht.

Misschien ben ik een tamzak maar ik zou wel een lens wensen die niet die 'vervorming' geeft en toch degelijk van kwaliteit is.

Alvast dank voor jullie reacties

Nico

Re: Sigma of nikkor

hoi,

hoe meer "zoom" , hoe meer vervorming en toegevingen op beeldkwaliteit...

Dat kan geen enkele fabrikant oplossen tot hiertoe.

mvg Jozef
    D800 en een goed glasservies

Comment

De vuistregel is maximum 3 x zoom om redelijk "vervormings vrij" te blijven.
      Daarom vind je bij alle "dure", lichtsterke lenzen van alle fabrikanten ook bijna nooit meer dan dat. (24-70, 70-200 etc.)
      Ga je boven die 3 x zoom dan heb je gegarandeerd vervorming, niks aan te doen.
      Maar de Nikon 18-105 schijnt wel een zeer behoorlijke lens te zijn (heb ik toch gehoord en gelezen)

Dus, keus maken: kwaliteit of gemak (en prijs)

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
        Maar de Nikon 18-105 schijnt wel een zeer behoorlijke lens te zijn (heb ik toch gehoord en gelezen)

heb zelf de 18-105 op mijn D7000 en moet zeggen dat ik heel tevreden ben!!!!
        Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raun Bekijk bericht
          Wat is een goede keus? Reden is de frustratie om steeds te moeten wisselen op momenten dat je het niet verwacht.

Misschien ben ik een tamzak maar ik zou wel een lens wensen die niet die 'vervorming' geeft en toch degelijk van kwaliteit is.
          proficiat met de aanvaardign van het gegeven dat je een tamzak bent. De weg is nu open naar ofwel beeldkwaliteit in functie van tamzakkerij opgeven of een iets actiever bestaan gaan leiden en van lens wisselen en in de toekomst misschien zelfs eens een vaste lens proberen waarmee je je zal moeten verplaatsen.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik had initieel enkel Sigma, binnen het jaar had ik nog enkel Nikon (ben dat jaar niet op reis geweest ;-).
            De vergelijking met een collega amateurfotograaf waarbij alleen het merk van de lens anders was (zelfde type) was voor mij zó doorslaggevend dat meteen mijn volledige set lenzen heb vervangen door Nikkors (toen nog 2 lenzen). De Sigma's heb ik doorverkocht binnen de fotoclub.
            Je kan veel corrigeren, tegenwoordig, vooral met die automatische lensprofielen, maar het leven bestaat uit meer dan alleen lightroom (look who's talking -- zelf-kritiek).
            Groeten,
            ShaoLynx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ShaoLynx Bekijk bericht
              De Sigma's heb ik doorverkocht binnen de fotoclub.
              da's ook niet solidair he, inferieur materiaal wetens en willens doorverkopen. Je had het moeten vernietigen.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                da's ook niet solidair he, inferieur materiaal wetens en willens doorverkopen.......
                binnen de fotoclub toch wel.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Deze verkoop was gebeurd in alle openheid. De koper was precies op de hoogte.
                  Niet iedereen stelt even strenge eisen -- de koper had reeds Sigma lenzen en is daar tevreden mee.
                  Kwestie van prijs/kwaliteit want de Nikkors zijn 2 tot 3x duurder.
                  Groeten,
                  ShaoLynx

Comment

mercikes voor jullie snelle reactie.

Idd de tamzak uithangen zal er uitmoeten als deze beginnende hobby andere dimenties aanneemt.

Ik denk dat ik de 18 - 105 zal aanschaffen op fotokonijnenberg.

Nogmaals dank voor de reacties.

Nico

(ps heeft iemand andere suggesties voor fotokinijnenberg?)

Comment

Hallo, foto rubens /studio 73 of foto bastiaens hebben meestal ook scherpe prijzen en van Rubens kan ik meegeven dat ze ook goede service geven.

mvg Jozef
                      D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                      X