Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huren / testen van lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • huren / testen van lenzen

    Is er ergens een winkel of dergelijke in de buurt van aalst/ninove die lenzen verhuurt?

    Ik had graag eens om na te gaan of een bepaalde lens aan mijn wensen kan voldoen.

    Ik bezit momenteel een 18-50 F2.8-4.5 OS lens

    Nu had ik de canon 24-70 F2.8, eventueel de sigma-variant hiervan willen testen alsook zeker de Tamron 28-75 F2.8
    Dit om te zien of ik voldoende 'breedhoek' ga hebben om in mijn studio te werken en of ik ook degelijke plaatjes kan schieten met deze lens door het gewicht en het ontbreken van beeldstabilisatie.

    Indien dit het geval zou zijn zou ik eerder een van deze lens willen overwegen omdat deze toch makkelijker inzetbaar zijn ook voor buiten door het langere bereik en natuurlijk de F2.8 om met de DOF te kunnen spelen.
    Website: http://www.svisimaging.be

  • #2
    Re: huren / testen van lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
    1 Nu had ik de canon 24-70 F2.8, eventueel de sigma-variant hiervan willen testen alsook zeker de Tamron 28-75 F2.8
    Dit om te zien of ik voldoende 'breedhoek' ga hebben om in mijn studio te werken
    je kan jouw lens toch op 24mm of 28mm gebruiken en dan kan je testen naar believen of je kijkhoek voldoende is.

    Neem eens een halter vast als je je camera met lens te zwaar vindt.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: huren / testen van lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      je kan jouw lens toch op 24mm of 28mm gebruiken en dan kan je testen naar believen of je kijkhoek voldoende is.

      Neem eens een halter vast als je je camera met lens te zwaar vindt.
      Inderdaad, de lens die je hebt eens testen op 24mm en je weet of je genoeg breedhoek hebt, want over de kwaliteit van die 24-70 moet je echt niet twijfelen...
      Op die manier spaar je ook nog eens het geld uit van er eentje te gaan huren.

      mvg,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #4
        Re: huren / testen van lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Inderdaad, de lens die je hebt eens testen op 24mm en je weet of je genoeg breedhoek hebt, want over de kwaliteit van die 24-70 moet je echt niet twijfelen...
        Op die manier spaar je ook nog eens het geld uit van er eentje te gaan huren.

        mvg,
        Bart
        aan de kwaliteit zal ik indd niet twijfelen
        toch niet van de canon maar is wel nogal prijzig

        daarom dat ik mss eerder overweeg om de tamron te nemen

        iemand met deze ervaringen qua kwaliteit?
        en hoe is het gewicht in combinatie met een 40d?

        voor in mijn 'studio' kan ik dan nog altijd de 18-50 F2.8-4.5 bovenhalen indien nodig aangezien ik hier toch meestal tss F6.3 & 8/9 fotografeer
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Userke

          aan de kwaliteit zal ik indd niet twijfelen
          toch niet van de canon maar is wel nogal prijzig

          daarom dat ik mss eerder overweeg om de tamron te nemen

          iemand met deze ervaringen qua kwaliteit?
          en hoe is het gewicht in combinatie met een 40d?

          voor in mijn 'studio' kan ik dan nog altijd de 18-50 F2.8-4.5 bovenhalen indien nodig aangezien ik hier toch meestal tss F6.3 & 8/9 fotografeer
          Ik heb die van mij 2de hands gekocht. Scheelt een pak in m'n budget
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment

          Working...
          X