Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor paarden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens voor paarden?

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Het probleem bij de A300 van Rohqui is dat a) het auto ISO-systeem maar van 100-400 gaat en b) dat je aangezien het om een A300 gaat dat bereik niet kan aanpassen .
    Meestal is er daar te weinig licht om op iso 400 te werken, dat is dan ook geen goede oplossing.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Inderdaad, vandaar dat ik van in het begin toen ik dit draadje volgde al dacht dat een nieuwe camera misschien beter is.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb een 70-200mm f/2.8 van Canon (gèèn IS) in combinatie met een 1D Mark II (ok, een veel grotere ruisbak als de nieuwere 1D toestellen) en ik merk toch dat een piste zoals de grote piste op Jumping Mechelen genoeg licht heeft om nog degelijke foto's te maken. De kleine piste is al ietsje meer mikken. En als je in een standaard manegepiste komt met de gekende verlichting, dan is het wel vrij snel gedaan met echt kwalitatieve foto's (kan ook wel voor een deel aan mezelf liggen).

Flitsen zou ik inderdaad ook niet doen. Ik deed zelf shows met paarden, en die van ons zijn niet echt onder de indruk van (flits)licht (werden er ook wel op getraind om weinig tot niet te schrikken), maar ik denk niet dat je veel vrienden zal maken bij de ruiters als je zo'n externe flash gaat afvuren richting paard...

En ja, het is gewoon een feit dat er weinig indoor paardenevenementen zijn waar er goede verlichting is en waar je ook nog eens echt dicht bij de piste (laat staan IN de piste) kan komen.

mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Mmm... daar zeg je iets, Jumping Mechelen. Is idd geen referentie voor de doorsnee Belgische manège.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door @Jan Bekijk bericht
            Mmm... daar zeg je iets, Jumping Mechelen. Is idd geen referentie voor de doorsnee Belgische manège.
            Nope, maar de verlichting mag er zijn. En ik verwacht dit weekend in de hoofdpiste van Flanders Horse Expo ook wel een degelijke verlichting, aangezien er een CSI** wordt verreden op donderdag, vrijdag en zaterdag, en op zondag is er nog de GRAND PRIX - CDN - Dressuur... Ik denk dat er wel voor wat verlichting zal gezorgd zijn.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera + lens voor te fotograferen bij de paarden. Ik weet ondertussen al dat je je body best kiest adhv je lens, en dat je best een goede zoomlens hebt (ik dacht aan 50 - 200 / 250 ), een lens met een lage f-waarde (2.8 leek me geschikt?) en een snelle AF (geen idee van deze waarden, help?). ik heb geen mega-budget maar vind het niet erg om 2de hands te gaan dus sta open voor alle meningen. Ik fotografeer vaak binnen en in grote pistes vandaar het grote zoombereik en aangezien de binnenpistes meestal donker zijn heb ik dus een lichtsterke lens nodig. Indien ik een lens heb die het binnen goed doet lijkt het me dat ik niet echt naar bepaalde dingen moet kijken om buiten te fotograferen aangezien daar meestal wel genoeg licht is?

Iemand die me kan helpen bij het vinden van de juiste lens en body of nog dingen waar ik op moet letten bij het maken van mijn keuze?

Heel erg bedankt alvast!

Comment

Working...
              X