Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp graag !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp graag !!!

Ik heb al wat opgezocht bij" zoekfunctie" maar heb niet direct het antwoord gevonden.
    Mijn dochter gaat haar communie doen en nu wil ik graag reactie's i.v.m mijn huidige lenzen. Ik heb een 450d body met bijhorende kitlens 18-55 en een 70/200 f4 L.
    Nu zit ik al eventjes te denken om de 50mm 1.8 erbij te kopen om toch een budgetvriendelijke portretlens te hebben alsook de speedlite 430 ex om binnen foto's te nemen samen op mijn 70/200 lens ( ik weet het, het is een f4 maar moet toch beter zijn of niet?)
    Graag jullie meningen hierover.
    Thnx

Geert
    Last edited by Gevahe; 21 februari 2011, 12:33.

Re: Hulp graag !!!

Misschien een Tamron 17-50 f2.8 overwegen, zal ook al veel verschil uitmaken.
    Nikon Df

Comment

Die Tamron is beslist geen slechte keuze, maar ik vind zo'n 50 mm net iets te weinig in
      veel omstandigheden. En omdat je 70-200 "maar" een 4 is, zou ik opteren voor een 85
      1.8. Zul je veel plezier aan beleven.

Comment

Die kitlens van 18-55 zal denkelijk geen IS hebben. ( Heb die ook gehad )
        Vervang die door een prachtige 17-55. Nooit spijt van hebben !
        Niet goedkoop, maar "goede koop is slechte koop" zij mijn moeder altijd.
        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Beste keuze Tamron 17-50mm2.8f zonder VC...prachtlens superscherpe foto's en levensechte kleuren. Nog geen Seconde spijt van gehad....

grtz

Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

De AF van de Canon 50mm/1.8 vind ik niet echt geweldig. Daarnaast is 50 mm als portretlens niet aan te bevelen. Vooral bij een wat gekaderd portret zit je boven op het model waardoor kun en neus als het ware vergroot worden. Tevens zal de de 50 mm/1.8 toch wel tot f/4.0 moeten diafragemeren om echt scherpe beelden te krijgen.

Ik heb, vordat ik overstapte op FF, een tijd gebruik gemaakt van de Canon 17-55/2.8. Een absolute aanrader! Mocht je ooit overstappen naar FF dan is dat objectief weer heel gemakkelijk te verkopen.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

ik doe jaarlijks veel communie's en dan gebruik ik vaak een lens die tussen de 70 en 200 mm ligt dus wat dat betreft zou de 70-200 een erg goede lens hiervoor zijn.
              Maar een 50 mm erbij zou geen overbodige luxe zijn, lensje is snel genoeg voor dit werk en zeker scherp genoeg als je het een beetje "knijpt".
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Bedankt voor de reacties!!!
                Ik ga het met de 70/200 doen en er het beste van maken.
                En moest ik een 2.8 ergens voor een eerlijke prijs 2é hands vinden zal ik er zeker over nadenken of een 50(85)mm 1.4.

@Zoltan: de kitlens heeft wel IS

Comment

Als je in dit forum zoekt naar "portretlens", ga je massa's hits krijgen.
                  Dit is er zo maar eentje:
                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Mijn persoonlijk idee: voor portretten met een cropcamera (waartoe de 450D, maar ook mijn 7D behoort) is de 70-200 (verschillende versies) waarschijnlijk de beste optie. Daarnaast heb ik zowel de 50mm als de 85mm f/1.8. Een breedhoek geeft eigenlijk teveel vervorming, al komt mijn 17-55 f/2.8 zelden van mijn camera. (tenzij b.v. voor portretten)
                  Qua vervorming is deze link ook best interessant:
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik ben toch nog aan het twijfelen: de 85mm 1.8 omdat hij toch meer positieve reacties heeft of de ex430 flitser op mijn 70/200 ?? Als ik de ene heb, dan kan ik in de toekomst nog altijd uitzien voor het andere.

Comment

Working...
                    X