Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 16-35/2.8L II USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 16-35/2.8L II USM

Ik heb een Canon EF 16-35/2.8L II USM op het oog. Lens is 1 jaar oud en bijna niet gebruikt.
    Ik zou deze als breedhoek willen gebruiken op mijn toekomstige full frame body 5dmkIII ?? Dit zou een mooie aanvulling zijn voor mijn 24-105 f4 IS.

De lens wordt verkocht voor 800 euro is dit een eerlijke prijs?
    Wat vinden jullie van die lens? Ik twijfelde tusen de Canon EF 16-35/2.8L II USM of de Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM maar nu dat ik die 16-35 2e hands kan kopen is dit misschien het overwegen waard??

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Canon EF 16-35/2.8L II USM

Dat is een goede prijs. Ik heb de eerste versie van de 16-35 op mijn 5DII en ben er erg tevreden van.

Comment

Die kost nu zo'n 1200 euro nieuw, dan is 800 euro niet teveel voor eentje van een jaar oud.

Op de 5D MKII gebruik ik de 16-35 f2,8 L II meer dan de 24-70 en 24-105.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Voor die prijs moet je er zeker voor gaan, ik heb ze ook en en mijn 24 - 70 heb ik nadien verkocht omdat ze niet meer gebruikt werd, fantastische lens.

Comment

Maar voorlopig zal hij op de 7D gebruikt worden. Ik heb mijn 10-22 ondetussen verkocht om geld vrij te maken voor de aanschaf van die 16-35.
          Hopelijk krijg ik er geen spijt van 6mm minder breedhoek is toch al wat he.

mir

Comment

Ik weet niet of je filters gebruikt, maar de 16-35 II heeft wel een diameter van 82. Als je filters hebt voor de 24-105 of de 10-22, kan je deze wel gebruiken op de 17-40 (=> 77 mm).

Ik heb bvb. een polarisatiefilter en 2 grijsfilters, alle 3 dus 77mm, en alle drie van B+W. In mijn geval is dat dus wel iets waarmee ik rekening moet houden...
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

De Canon 16-35 mm/2.8 K 2 is bijna mijn standaard lens. Bij f/2.8 zeer bruikbaar in het centrum. Bij f/5.6 idem in de hoeken. Alleen bij 35 mm liever bij f/8.0 werken. Het objectief heeft weinig last van tegenlicht. Dit alles in cobinatie met mijn 5D MK2.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Ik weet niet of je filters gebruikt, maar de 16-35 II heeft wel een diameter van 82. Als je filters hebt voor de 24-105 of de 10-22, kan je deze wel gebruiken op de 17-40 (=> 77 mm).

Ik heb bvb. een polarisatiefilter en 2 grijsfilters, alle 3 dus 77mm, en alle drie van B+W. In mijn geval is dat dus wel iets waarmee ik rekening moet houden...
                Hier heb je een punt.
                Er zit een uv filter bij de lens, enige probleem is dat mijn polarisatiefilter er niet zal op passen is 77mm.

mir

Comment

ik gebruik de 16-35 2.8 II zo goed als standaardlens op mijn 1D4 en ben daar heel tevreden over!
                  Snelle AF, goed gebouwd, op 2.8 idd bruikbaar in het midden.

800 € is goede prijs... Gaan ervoor zou ik zeggen!
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Ik gebruik de 16-35II eveneens, op een 5D2 en 1D3. Goede lens maar heeft toch haar beperkingen, de hoekscherpte is niet top zeker als je ze wat open wil gebruiken. Nu de vraag is of je dat ook nodig hebt...
                    Wat betreft de 82mm filterdraad, dit is inderdaad een niet te onderschatten probleem, sommige filters zijn simpelweg niet te krijgen of hebben vele maanden levertijd... Ik heb dit opgelost door een Lee filterset te kopen ( voorzetglazen systeem ), ook wel niet goedkoop maar zeer goed.
                    Mocht je een circ pola 82mm willen ik heb de mijne te koop ( 82mm B&W slim pola ).
                    Sinds een tijdje gebruik ik voor landschappen ook veel een Zeiss 21 Distagon, MF en prime maar een mooie lens qua scherpte en kleuren, nadeel daar is de vignettering ( makkelijk op te lossen natuurlijk) en de moustache distortie...

Zie hier een testje qua hoekscherpte tussen de 16-35 op 21mm en de zeis21mm :
                    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                    X