Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies lenskeus voor nikon D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies lenskeus voor nikon D7000

Voor ik tot aankoop overga nog een vraag

Ik heb een hekel aan fotograferen met flits.
    Ik neem foto's van familie (zelden), mijn kinderen (vaak) en actiefoto's van onze honden. En ik heb een mooie tuin, net aangelegd, dus daar horen ook foto's van borders, en misschien wat macro's van bloemen en beestjes en zo bij.

Volgende past (net niet, maar ja) naast de camera nu nog in mijn budget:

Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX
    sigma 70-200 mm f/2,8

-de 35 mm omdat die lichtgevoelig is voor binnen, ik "zoom" wel met mijn voeten en als het echt niet lukt zal ik met de D7000 nog wel wat kunnen uitsnijden nadien, lens is ook niet al te duur
    -de sigma 70-200 voor de wedstrijdfoto's van de honden, ofwel met statief ofwel gooi ik de iso omhoog en hoop zo de stabilisatie niet nodig te hebben, lens is lichtgevoelig en ik wil de sluitertijden zo kort mogelijk houden dus daardoor heb ik die stabilisatie ook niet nodig denk ik???

En dan zijn de centen op... op termijn komt er dan nog wel iets bij, maar doe ik aan deze 2 een miskoop, zijn er betere voorstellen?

Re: advies lenskeus voor nikon D7000

Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
    Voor ik tot aankoop overga nog een vraag

Ik heb een hekel aan fotograferen met flits.
    Ik neem foto's van familie (zelden), mijn kinderen (vaak) en actiefoto's van onze honden.
    ofwel met statief ofwel gooi ik de iso omhoog en hoop zo de stabilisatie niet nodig te hebben,
    AF-S 35 mm is een fantastisch lenske!

voor de 70-200 moet je je geen zorgen maken om gebrek aan stabilisatie. Als het om actiefoto's gaat, gaan statieven nog OS, IS, VR,... je honden in actie stil houden. Misschien de parafix van Merlina lenen?
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Misschien de parafix van Merlina

Waar zit dat knopje op die lens??
      Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
        Waar zit dat knopje op die lens??
        Op de zelfde plaats als bij Tita Tovenaar . (waar is de tijd...)

Comment

De 35mm1.8f is een fantastische lens...superscherpe foto's en zeer snelle AF.
          Ga me deze ook aanschaffen.

Grtz

Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

35mm 1.8 is inderdaad een prachtige lens. Ik kan die iedereen aanraden.
            Nikon

Comment

De 35mm 1.8 is dik in orde
              I.v.m de Sigma 70-200 denk ik dat voor een crop-camera die 200mm echt wel héél lang is. Ikzelf heb de 80-200 en mijn ervaring was dat ik bijna nooit meer dan 140 à 150mm inzoomde, maar dikwijls wel breedhoek te kort kwam. Daarom heb ik de Sigma 50-150 f2.8 gekocht, en sedertdien ligt die 80-200 stof te verzamelen.
              Nikon Df

Comment

Ok, die 35 mm dus absoluut zeker .
                Op de Olmpus kwam ik met de zoom 150 mm te kort en die zou te vergelijken zijn met een 300 mm zeiden ze toen ik die kocht ??? Vanaar de keus om tot 200 te gaan.
                (vb foto's van hond aan het schapendrijven op een veld van een hectare)

Comment

Als je dan bang bent om mm's te kort te komen, zou ik eerder denken aan de 70-300 VR van Nikon. Deze lens is weliswaar niet lichtsterk, maar wel zeer degelijk en heeft zijn dienst door de jaren zeker bewezen.
                  Nikon Df

Comment

ik heb net de nikon 50mm f1.4 gekocht , en dat is ook een leuk lensje ( wat een bokeh ! )
                    de 35 mm f1.8 is de volgende op men vervanglijstje .
                    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Working...
                    X