Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

past oude lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• past oude lens?

Hallo,heb pas een nikon d90 gekocht en zoek nog enkele lenzen.Heb een oude makinon 28 f2.8 met pre 1977 nikon vatting gevonden die op een f50 zat. Werkt deze lens op de d90?Groeten dh

Re: past oude lens?

Als de lens een Nikon vatting heeft zal hij in ieder geval passen op de D90. Hoe het zit met focus, lichtmeting etc durf ik je niet te zeggen. Maar misschien kan je dat gewoon even testen?
    http://www.mariorentmeester.nl &
    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Als de lens paste op een f50, dan geen probleem.
      Nikon staat bekend voor zijn lens(vatting) compatibiliteit.
      Voor de rest heb je geen toegang tot functies die recenter zijn dan de lens zelf, zoals AF.
      Groeten,
      ShaoLynx

Comment

Ik nog maar pas begonnen met mijn d90.Ben pas 3weken geleden gestart met een cursus.Voordien altijd met een compact foto genomen.Denken de gevorderden onder jullie dat ik deze lens kan kopen of ga ik er niet mee kunnen werken.Of zal het wel lukken door te proberen?Alvast bedankt.

Comment

Tja, als je enkel nog maar de body hebt en nog geen lens, dan adviseer ik je een 50mm prime van het huismerk (Nikon).
          Er zijn enkele varianten qua lichtsterkte, maar de goedkoopste is ook goed.
          Terugvallen op een oude lens zoals aangegeven, adviseer ik niet, tenzij je 'm gratis krijgt.
          Groeten,
          ShaoLynx

Comment

Als je de lens nog niet gekocht hebt zou ik hem ook niet kopen.
            Staat er niks van Nikon bij aangeboden bv een standaard zoomlens voor een prijske.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik heb al 2 lenzen van sigma 18-50 f2.8-4.5 dc os en 50-200 f4-5.6 dc os.Deze lens is als extra lens kost 15euro.Heb ook nog een nikon lens op het oog een 28MM AL-S F2.8 en/of 50MM AF F1.8.Zijn natuurlijk wel duurder dan de eerste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deproost h Bekijk bericht
                Hallo,heb pas een nikon d90 gekocht en zoek nog enkele lenzen.Heb een oude makinon 28 f2.8 met pre 1977 nikon vatting gevonden die op een f50 zat. Werkt deze lens op de d90?Groeten dh
                Misschien verstandig om eerst even dit door te worstelen

Niet alle lenzen uit vervlogen tijden passen zonder meer hoewel er een F bajonet op zit. Nikon introduceerde toen een ApertureIndex-systeem, waardoor de bajonet wel dezelfde bleef, maar de diafragmaring anders werd, nl met uitsparingen. Zonder uitsparingen past dus niet op je D90.

Groet Hans.

Comment

Working...
                X