Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telezoom vs telezoom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: telezoom vs telezoom

je hebt bij mijn weten éversies van de 80-200 in schuifzoom , zijn deze van dezelfde klasse als de (denk ik recentere) draaizoom?

denk dat het de 80-200 zal worden maar voor mij persoonlijk liefst draaizoom of de schuifzoom zou beter moeten zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
      je hebt bij mijn weten éversies van de 80-200 in schuifzoom , zijn deze van dezelfde klasse als de (denk ik recentere) draaizoom?

denk dat het de 80-200 zal worden maar voor mij persoonlijk liefst draaizoom of de schuifzoom zou beter moeten zijn?
      optisch is het dezelfde, de autofocus is iets trager.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

ik ben zelf destijds overgeschakeld van de 80-200mm schuifzoom naar de 70-200mm
        er is een groot verschil!
        de 70-200mm is een AF-S lens, dus erg snel en de VR is toch wel bijzonder nuttig op deze lengte.

Als je budget het toelaat, zou ik zeker voor de 70-200mm gaan, anders ga je het alsnog beklagen... vrees ik...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik ben ook aan het uitkijken naar een tele-zoomlens en de Tamron 70-300 F4-5.6 Di VC USD zou een nieuwe lens zijn die super snel is gestabiliseerd en een prima beeldkwaliteit heeft.
          Zo was de ISO test's naar scherpte, diaframering etc,super goed. zie "Chip Photo& video" van januari.
          http://www.fotokonijnenberg.be/produ...usd-nikon.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
            Ik ben ook aan het uitkijken naar een tele-zoomlens en de Tamron 70-300 F4-5.6 Di VC USD zou een nieuwe lens zijn die super snel is gestabiliseerd en een prima beeldkwaliteit heeft.
            Zo was de ISO test's naar scherpte, diaframering etc,super goed. zie "Chip Photo& video" van januari.
            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...usd-nikon.html
            heb ik ook al een tijdje in het oog maar de nikon zou tch scherper zijn?

Comment

heb ik ook al een tijdje in het oog maar de nikon zou tch scherper zijn?
              De Nikon Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR is niet duurder als de Tamron (voor het moment zelfs een 10 euro goedkoper ) en is zeer scherp!
              Geen ervaring met de Tamron, maar al meermaals gelezen op het www dat het eigenlijk om dezelfde lens zou gaan...

Dan kan je volgens mij beter de Nikkor kopen, waardevaster bij wederverkoop, toch?

In elk geval: me I like!
              dslr4dummies

Comment

of je dezelfde foto's gaat halen daar ga ik niet over discussiëren maar als je de lichtsterkte niet nodig hebt dan ga je met de 70-300 zeker je ding gevonden hebben.
                Ze is (tov 70-200) licht en compact en ideaal om mee op pad te nemen.
                Qua prijs kwaliteit .
                Wil je toch de lichtsterkte van F2.8 kan je eventueel voor een 2de hands 70-200 VR Type I gaan (of eventueel Type II).
                Racing Pics
                Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Working...
                X