Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma

    Hallo,

    Ik ben gisteren in een speciaalzaak geweest om te kijken naar een camera.
    Ik twijfelde tussen de Canon 500D en de 550D. Waarschijnlijk wordt het de 550D.

    Maar qua lenzen weet ik het niet meer.
    Voor mij zijn er nog 2 opties.

    Canon EF-S 17-85 mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300 mm F/4-5.6 APO DG Macro Canon AF

    Canon EF-S 18-55 mm F/3.5-5.6 IS + Canon EF-S 55-250 mm F/4-5.6 IS (Kitlenzen)

    Hier heb ik vaak gelezen dat de 2 optie de beste keus is.
    Maar in de winkel werd de 1ste als de betere keus gezien. (wel 200 euro duurder)
    Voor mijn gevoel zag vooral de 17-85 lens er robuuster uit. (Deze zal ook niet voor niets zo duur zijn)

    Ik heb graag jullie mening over deze 2 opties.
    (Of een andere, betere optie)

    Groetjes,

    Mark.

  • #2
    Re: Dilemma

    De 17-85 is een ietwat verouderde lens en inmiddels vervangen door de 15-85 die meteen
    ook een stuk beter zou zijn. Door die ietwat troebele reputatie raken ze er in de winkel
    ook niet makkelijk meer vanaf. En jij natuurlijk ook niet als je ze wilt doorverkopen. Ik
    zou zeggen: ga voor de tweede set.
    Nog beter en indien het iets lichtsterker moet. In plaats van de 18-50 kit bijvoorbeeld een
    Tamron 17-50 2.8. Dan zit je gegarandeerd gebeiteld.

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma

      Waarom geen klasse hoger zoals een goede tweedehands 40D en andere nieuwe xxD serie? Neem aan dat u een cropcamera koopt voor sport/vogels, iets met veel tele nodig?
      Veel robuuster dan dat plastiekerig xxxD gedoe en het gevoel dat je een echte stevige camera vasthebt.

      Vermijd kitlenzen, daar zou ik geen geld aan verspelen.
      Voor een zacht prijs heb je de Tamron 17-50 f2.8 + Canon 55-250 en je kan een eind weg

      Maar met wat ik nu weet na al die jaren zou ik meteen een 2e hands 5D kopen (portretten,landschappen,...) => beeldkwaliteit 10/10 en geen storend ruis tot ISO3200
      Last edited by PurePhotography; 12 februari 2011, 20:14.

      Comment

      Working...
      X