Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Nikon VC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Nikon VC

Voor mijn Nikon D7000 ben ik aan het uitkijken om naast mijn Nikkor 35mm 1.8 DX wat meer breedhoek te hebben.

De Nikkor 20mm 2.8 lijkt wat overpriced (500 euro), de Tamron zit in de goeie range, heeft VR en is goedkoper. En toch ook al wat positiefs over gelezen.

Zou dit een prima keuze zijn voor de D7000? (omdat men bij de D7000 toch spreekt dat men echt goed glas nodig heeft door zijn grotere resolutie).

Ervaringen?
    Fuji XPRO1

Re: Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Nikon VC

Ik heb de Tamron gehad op mijn Canon en qua prijs/kwaliteit is dat lensje zo goed als
    onklopbaar.

Comment

Ik ben wel tevreden van mijn Tamron, wel op D90, maar ik heb de non-VC versie. Op sommige reviews had ik nl gelezen dat de VC-versie minder scherp zou zijn dan de non-VC.
      Nikon Df

Comment

Dat de non-VC scherper is (men spreekt van 5%) heb ik ook gelezen, elders lees ik dan dat de VC iets scherper is dan de non-VC. Merendeel spreekt wel over het eerste geval.

Bij fotokonijn raadde ze mij de VC versie aan, omdat de optiek toch nieuwer is voor op de nieuwere body's, ook met voordeel van de VC uiteraard. Maar het was dan natuurlijk ook een verkoper ...

Uiteindelijk de VC versie gekocht. Optisch nog niet uitvoerig kunnen testen maar de eerste testjes zien er goed uit.

Voorlopig één nadeel opgemerkt: die VC is echt luid (niet dat het mij stoort)
        Last edited by frankyds; 12 februari 2011, 22:16.
        Fuji XPRO1

Comment

De Niet VC versie staat voor €279 bij foto rubens in uitverkoop.

Comment

Heb mij sinds kort ook de nikon versie van de tamron 17-50 2.8 VC aangeschaft. Ben er een paar landschappen mee gaan fotograferen, en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de lens, zowel diafragma ver open als dicht. Vooral de randscherpte en hoeken zou minder zijn bij deze lens volgens de reviews die ik gelezen heb. In de praktijk valt dit voor mij zeer goed mee. Ik geloof best dat de nikon variant optisch iets beter zal zijn maar de prijs is ook maal 3. Goei lenske

Comment

Heb hier de 17- 50 VC en de D7000 superscherp over gans bereik, aanraader
              Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
              Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
                Heb hier de 17- 50 VC en de D7000 superscherp over gans bereik, aanraader
                ja hier eigenlijk ook wel

AF adjust moeten bijstellen?
                Fuji XPRO1

Comment

Hier ook de 17/50 f2.8 non VC (maar wel met scherpstelmotor) gehad en heel tevreden van geweest.
                  Prijs-kwaliteit zeer goed!

mvg Jozef
                  D800 en een goed glasservies

Comment

RE; Ja AF adjust staat nu op min 3 maar is wel echt zeer scherp nu , had deze kwaliteit niet op mijn D90
                    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Ik wil je onderwerp niet hyjacken, maar ga het toch doen

Ik ben twee jaar uit het intensief volgen van fotografie hardware, maar heb nu toch de expertise nodig!

Ik gebruik nu al enkele jaren de tamron 17-50 F2.8 en ben er altijd tevreden over geweest.

Echter, deze zomer heb ik gemerkt dat de lens in focus minder goed geworden is. Ik werk graag op 2.8, weet best wel mijn focuspunt juist te leggen, maar om één of andere reden heb ik tijdens shoots gemerkt dat in een reeks van 20 foto's mijn focuspunt achter mijn onderwerp ligt.

Ondertussen heb ik genoeg centen bijeen gespaard om duurdere lenzen aan te kunnen kopen.

Mijn vraag.
                      - Is er een nieuwe versie van de nikkor 17-55 uitgekomen tegen drie jaar geleden?
                      - Prijs/kwaliteit viel er niet te discussiëren over Nikkor-Tamron, Tamron was qua beeldkwaliteit gewoon te dicht bij de Nikkor. Wordt dit nog steeds zo bevonden?
                      - Is er een probleem met de nikkor voor de nieuwste camera's? Werk zelf met D300 en D200.

Allee tzijn er drie ipv één vraag

Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
                        Echter, deze zomer heb ik gemerkt dat de lens in focus minder goed geworden is. Ik werk graag op 2.8, weet best wel mijn focuspunt juist te leggen, maar om één of andere reden heb ik tijdens shoots gemerkt dat in een reeks van 20 foto's mijn focuspunt achter mijn onderwerp ligt.
                        front/backfocus door combinatie lens & camera (het verschil kan op termijn ook verschillen)

bij de nieuwere body's kan je deze bijstellen, bij de D300 zal dat ook wel mogelijk zijn

de D7000 is daar heel gevoelig voor, zo heb ik voor mijn nikkor 35mm 1.8 DX een AF Fine Adjust van -9 en op de Tamron 17-50 2.8 VC een AF Fine Adjust van -2.
                        Last edited by frankyds; 15 februari 2011, 15:11.
                        Fuji XPRO1

Comment

Goeie tip Teun_2

Is die VC nu echt nodig voor een 17-50?
                          Op m'n Nikkor 300mm is ie onontbeerlijk, maar bij deze lens?

Ik volg deze topic nauwgezet want hij staat ook op m'n verlanglijstje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door @Jan Bekijk bericht
                            Is die VC nu echt nodig voor een 17-50?
                            Op m'n Nikkor 300mm is ie onontbeerlijk, maar bij deze lens?
                            dat is zeer persoonlijk

voor mijzelf wel, zeker voor binnenshuis, lowlight, en als ik dan kan zakken naar een sluiter van +- 1/10 is dit toch wel zalig werken

ook voor portretten in ruimtes bv., als strobist met softbox flitsen, maar door de sluiter dan wel het aanwezig licht in het beeld laten opkomen door de zeer lage sluiter (goed de persoon zelf zal bevroren blijven door de flits, maar al de rest niet...)

langs de andere kant, als je de non-VC nu nieuw bij fotorubens voor 279 euro kan kopen ... zou ik het ook niet meer weten
                            Last edited by frankyds; 15 februari 2011, 16:15.
                            Fuji XPRO1

Comment

Heeft wel geen IF, maar op een D300 of D7000 is dat geen probleem omdat de motor in de body zit.

Comment

Working...
                              X