Ik wil me binnenkort een beetje gaan verdiepen in architectuurfotografie. Ik heb:
- Canon 5D II
- Canon 24-70 2.8
- Canon 70-200 2.8
- Canon 85 1.8
- Canon 50 1.8
Dat ik met de 3 onderste lenzen niets ben voor architectuurfotografie begrijp ik, wilde het gewoon even opsommen voor de volledigheid.
Welke lenzen worden op professioneel niveau voor architectuurfotografie gebruikt?
- Canon 16-35 2.8?
- Groothoekzoom van een ander merk?
- Eén van de tilt shift lenzen? Welke brandpuntsafstanden dan?
- Vaste brandpuntslens misschien? Ook weer welke brandpunt?
Het budget maakt niet echt heeeeel veel uit, hoewel er grenzen zijn natuurlijk. Niet én een 14mm vast, en een tilt shift, én een zoom...
Lichtsterkte is ook niet superbelangrijk voor deze lens, hoewel het altijd handig is natuurlijk, zeker voor interieur.
Wie kan me helpen?
- Canon 5D II
- Canon 24-70 2.8
- Canon 70-200 2.8
- Canon 85 1.8
- Canon 50 1.8
Dat ik met de 3 onderste lenzen niets ben voor architectuurfotografie begrijp ik, wilde het gewoon even opsommen voor de volledigheid.
Welke lenzen worden op professioneel niveau voor architectuurfotografie gebruikt?
- Canon 16-35 2.8?
- Groothoekzoom van een ander merk?
- Eén van de tilt shift lenzen? Welke brandpuntsafstanden dan?
- Vaste brandpuntslens misschien? Ook weer welke brandpunt?
Het budget maakt niet echt heeeeel veel uit, hoewel er grenzen zijn natuurlijk. Niet én een 14mm vast, en een tilt shift, én een zoom...
Lichtsterkte is ook niet superbelangrijk voor deze lens, hoewel het altijd handig is natuurlijk, zeker voor interieur.
Wie kan me helpen?
Comment