Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BabyLens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BabyLens

Mijn vrouwtje is in verwachting vandaar deze vraag

Wat is volgens jullie de beste Baby Lens
    en wat zou voor jullie de beste aanvulling zijn
    op wat ik reeds bezit van lenzen...

mvg
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Re: BabyLens

Je hebt toch al wat je nodig hebt.....?
    17-55mm f2.8 Wat wil je nog meer????
    Of wil je de baby fotograferen vanop 20 meter??? Dan zou ik je de 100-400 mm aanraden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crossmol Bekijk bericht
      Mijn vrouwtje is in verwachting vandaar deze vraag

Wat is volgens jullie de beste Baby Lens
      en wat zou voor jullie de beste aanvulling zijn
      op wat ik reeds bezit van lenzen...

mvg

Met dat 50mm lenske ga je heel mooie foto's kunnen nemen
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

kei goed excuus!
        Ik zou gaan voor deze: http://www.lensbaby.com/
        zo schattig!

Comment

Ik ben in november bevallen van mijn eerste kindje en ik gebruik meestal mijn 50mm 1.4 en nu heb ik er een 100mm aan toegevoegd, maar dat was niet persé om de kleine mee te fotograferen.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

jaja, die denkt al aan al die baby cadeau's en wil zelf gewoon graag een nieuwe lens

tja, goed geprobeerd!! het zou maar eens moeten lukken he!!! zelf heb ik steeds goeie beelden gemaakt van mijn 2 kindjes met de 50mm 1.8 en mijn voeten (of liever, knieen) als zoom
            ik denk dat je reeds heel mooi materiaal ter beschikking hebt.

Succes met de bevalling en al een vroege proficiat!!
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Alsik zie wat je al hebt, denk ik dat een 100 mm 2.8 macro met of zonder IS (afhankelijk van ht beschikbare budget), een mooie aanvulling zou zijn. Iets meer tele, waardoor je het onderwerp toch iets beter kunt afzonderen van de achtergrond, maar waarmee je ook de macrofunktie hebt natuurlijk. Succes met de baby-foto's.

Comment

Een 85 1.8 is ook leuk. Kan je wat afstand houden. Mooie dof. En als de baby wat groter is
                heel mooi om hem ravottende vast te leggen. Daar vind ik die 55 net iets te kort voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                  jaja, die denkt al aan al die baby cadeau's en wil zelf gewoon graag een nieuwe lens

tja, goed geprobeerd!! het zou maar eens moeten lukken he!!! zelf heb ik steeds goeie beelden gemaakt van mijn 2 kindjes met de 50mm 1.8 en mijn voeten (of liever, knieen) als zoom
                  ik denk dat je reeds heel mooi materiaal ter beschikking hebt.

Succes met de bevalling en al een vroege proficiat!!
                  Dan moet hij de geboortelijst maar bij Studio 73 of Konijn leggen hè
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Alsik zie wat je al hebt, denk ik dat een 100 mm 2.8 macro met of zonder IS (afhankelijk van ht beschikbare budget), een mooie aanvulling zou zijn. Iets meer tele, waardoor je het onderwerp toch iets beter kunt afzonderen van de achtergrond, maar waarmee je ook de macrofunktie hebt natuurlijk. Succes met de baby-foto's.
                    Ja dat is inderdaad een mooie aanvulling en ik vind de IS dan toch wel handig

Comment

Ik ken weinig van babyfotografie, dus dit is eigenlijk meer een bijvraag van mij:
                      is bvb een 35mm niet beter geschikt om close, meer intieme beelden te maken in dit geval dan een langere lens, zeker op een cropcamera?
                      Ik weet wel dat 35mm normaal niet zo veel gebruikt wordt voor model/portret, ivm perspectiefvervorming, maar op een cropcamera geeft dit wel ongeveer het beeld dat overeenkomt met onze ogen, dus komt mss natuurlijker over?
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik vind het beter om iets afstand te houden. Maar dat is mijn persoonlijke mening hé. Te dicht bij het onderwerp (zeker in portret) geeft soms storende onnatuurlijke vevorming. En met een 100 mm (geeft ongeveer dezelfde vergroting als een 150 mm op FF) kun je het onderwerp wat 'bijtrekken', zonder er met je neus bovenop te gaan zitten. Bovendien geeft de 2.8 in combinatie met wat hogere iso-waarden, de mogelijkheid om veelal zonder flits te fotograferen, wat de sfeer in de foto natuurlijk ten goede komt.

Comment

Bedankt voor de reacties
                          Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Comment

Working...
                          X