Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens?

als totale leek op gebied van fotografie kreeg ik een canon eos 1000 kit kado met lens 17-55.
    ik weet dat dit een erg 'licht' cameratje is.
    toch zou ik hiermee willen beginnen en als ik merk dat mijn interesse groot genoeg is overstappen naar een zwaarder model.
    wel zou ik in die tussentijd nog willen investeren in een andere lens waar toch iets meer zoom mee mogelijk is.
    welke lens kunnen jullie dan aanraden?

Re: welke lens?

Oorspronkelijk geplaatst door beginnelingske Bekijk bericht
    toch zou ik hiermee willen beginnen en als ik merk dat mijn interesse groot genoeg is overstappen naar een zwaarder model.
    Niet doen, gebruik je huidige body op. Als je eens de handtekeningen bekijkt van veel mensen zie je dat ze veelal een lichte body hebben met goed glas of een lichte body en een zware body (die meestal later is bijgekocht). De body is minder belangrijk.

wel zou ik in die tussentijd nog willen investeren in een andere lens waar toch iets meer zoom mee mogelijk is.
    welke lens kunnen jullie dan aanraden?
    Indien je met meer zoom bedoelt om meer bereik te hebben in 1 lens zeg ik "DOE DAT NIET" hoe meer bereik hoe meer je krijgt af te rekenen met allerlei vertekeningen. De beste lenzen hebben niet meer dan 3/4x optische zoom (17-55/17-40/24-10/70-200/100-400/70-300).

Indien je hiermee bedoelt extra bereik zou ik jou een 70-300 aanraden (goede en betaalbare lens)
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Koop de EF-S 55-250 IS zeer goede lens voor zeer weinig geld (+/- 200 euro).

Dan heb je al wat je nodig hebt en dan kan je later nog investeren in betere lenzen en in een latere fase in een betere body.

Succes en veel plezier er mee
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Als je de Canon 17-55 er bij hebt gekregen dan heb je een juweeltje gekregen of heb je de 18-55 non IS / IS er bij ?

Als toevoeging op de 18-55 is de 55-250 een mooie toevoeging

Comment

De body maakt de fotos niet maar de lens, in het begin zou je dus beter sparen voor goede lenzen, de 17-55 f2.8 IS die je hebt is de beste standaardlens van Canon.

Als aanvulling heb je enkel nog de EF-S 55-250 IS nodig en je kan een eind weg!
          Later misschien een 70-200 f4L of f2.8L, maar dit kost al wat centen!

Heb zelfde 55-250 IS nog gehad, en 2 vrienden werken er ook mee, goedkoop, scherp, licht, ideaal lensje!
          PS: als je een zwaarder model camera zoekt zou ik een tweedehands 40D kopen en de 1000D verkopen, voor €400 vind je een goede 40D tweedehands.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            de 17-55 f2.8 IS die je hebt is de beste standaardlens van Canon.
            Die heeft de TS niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              Als je de Canon 17-55 er bij hebt gekregen dan heb je een juweeltje gekregen of heb je de 18-55 non IS / IS er bij ?

Als toevoeging op de 18-55 is de 55-250 een mooie toevoeging

is non IS.

merci voor jullie info.
              ben ondertussen eens aan het rondkijken naar de lenzen en vroeg mij af of er een groot verschil in kwaliteit zit tussen de canon, sigma en tamron lenzen?

Comment

is non IS.

merci voor jullie info.
                ben ondertussen eens aan het rondkijken naar de lenzen en vroeg mij af of er een groot verschil in kwaliteit zit tussen de canon, sigma en tamron lenzen?
                Dat verschil is er, maar niet bij elke lens even groot en ook niet zomaar deze of gene. Je
                kunt je vraag beter stellen per lens.
                Bijvoorbeeld de Canon 17-55 2.8. Prachtige lens. De Tamron 17-50 2.8 is iets minder maar
                qua prijs/kwaliteit een uitstekende keuze. Is maar een voorbeeld...

Comment

is non IS.

merci voor jullie info.
                  Dat hangt ervan af welke....
                  De genoemde maken een heel scala voor elck wat wils.
                  Een prima setje met veel bereik is een Canon 18-55 met IS en de 55-250 IS
                  Wil je persee 1 lens dan is de Canon 18-200 niet 1 van de slechtste.

Comment

Wil je goei foto's neem dan de EF-S 18-55 IS en de EF-S 55-250 IS.

Heb je iets meer budget vervang dan de 18-55 door een Tamron 17-50 2.8.

Wil je toestel vooral gebruiken voor te reizen en wil je dan niet met 2 lenzen rondlopen koop dan de Canon 18-200 of de Tamron 18-270 die (van horen zeggen) beter zou zijn dan de Canon 18-200.

2 lenzen geven beter resultaten dan 1 lens met een groot bereik maar 1 lens is wel makkelijk om mee rond te lopen (maar eigenlijk is dit alleen een goei argument op reis )
                    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Working...
                    X