Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Of een Sigma converter werkt op een Canon lens hangt een beetje af van de lens, blijkbaar is de electronica toch wat anders
Als je geld wil sparen of een converter zetten op een lens waar die van Canon fysiek niet op past zou ik eerder een Kenko overwegen
Deze laatste laat zich nog het best afplakken en hunt het minst op de EF 400 5.6 en de EF100-400, geeft ook goed resultaat op de EF70-200 f:4
De conclusie van mijn experimenten was toch dat extenders zelden lonen op mijn huis-tuin-en-keukenlenzen en dat je beter cropt, zeker op een 18 mps body
Ik denk niet dat mijn Canon EF 70-200mm f/2.8L USM tot de huis-, tuin- en keukenlenzen gerekend moet worden...
:P
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Een Kenko 1.4 300 pro (of hoe dat ding dan ook maar heet) zou nog een optie kunnen zijn. Zou hem wel eerst proberen en kijken of het resultaat je bevalt.
Ik heb een 70-200F2.8L IS , een 300F2.8L IS en een 500F4L IS en ook beide extenders type II , als ik zie wat er uit de combinatie 70-200 +2x komt dan is dit toch van heel wat mindere kwaliteit dan de combinatie 300+2X of 500+2x , algemeen durf ik zeggen dat extenders, en dan zeker de 2x enkel kunnen gebruikt worden op goede primelenzen en dan nog zal je enkel tot een goed resultaat als alle omstandigheden wat meezitten.
Een 100-400L geeft op 400mm nog stukken betere kwaliteit dan een 2x+70-200. Als je echt de mm's nodig hebt en de lichsterkte zou ik ook even een Sigma 120-300F2.8 overwegen ( eventueel je 70-200 verkopen dan ? )
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Een Kenko 1.4 300 pro (of hoe dat ding dan ook maar heet) zou nog een optie kunnen zijn. Zou hem wel eerst proberen en kijken of het resultaat je bevalt.
Ik heb er één in mijn tas voor noodgevallen (samen met een tussenring 25mm)
m.i. is hij evenwaardig aan de Canon
hij past op elke EF lens (macro 100mm bv) en is zwart
Ik heb er één in mijn tas voor noodgevallen (samen met een tussenring 25mm)
m.i. is hij evenwaardig aan de Canon
hij past op elke EF lens (macro 100mm bv) en is zwart
Ik heb hem indertijd geprobeerd en laten liggen. Kan natuurlijk zijn dat het een "slecht" exemplaar was... Ik ben inmiddels wel van mening, na heel veel objectieven geprobeerd te hebben, dat als je een Canon body hebt, zet er dan ook maar een Canon objectief op. Ik heb dezelfde ervaring met Nikon. Zelfde merk body en objectief geeft de grootste kans op succes.
Comment