Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help Prijsstijging??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Help Prijsstijging??

Worden wij door de fotohandel bedot of begrijp ik de handel niet goed?

Een winkelier koopt via de (groot)handel een lens voor inkoopsprijs van b.v. € 700. Men zet er een winstmarge op en de verkoopprijs wordt b.v. €900. Door wijzigingen in de geldmarkt (zoals nu waarschijnlijk) zet men er nog eens €100 bovenop de prijs. Hierdoor wordt de winst voor de winkelier van die lens toch €300 want zijn inkoopprijs blijft toch onveranderd €700.
    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht

Een winkelier koopt via de (groot)handel een lens voor inkoopsprijs van b.v. € 700. Men zet er een winstmarge op en de verkoopprijs wordt b.v. €900. Door wijzigingen in de geldmarkt (zoals nu waarschijnlijk) zet men er nog eens €100 bovenop de prijs. Hierdoor wordt de winst voor de winkelier van die lens toch €300 want zijn inkoopprijs blijft toch onveranderd €700.
      Dat was ik me nu daarstraks ook aan het afvragen. Misschien daarmee dat de winkels de voorbije weken opeens een hoop lenzen niet meer in voorraad hadden. Ze zetten ze opzij voor februari wanneer ze de prijzen gingen optrekken...
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Jaja, maar om zijn stock op peil te houden (want zonder artikelen in het uitstalraam een hoop minder kopers...) moet de winkelier wel de nieuwe groothandelsprijs betalen.
        Ik heb begin deze week bij Rubens (Wilrijk) de 17-55 2.8 aangeschaft aan € 789.

Comment

Gewoon wat wachten kan soms de boodschap zijn.

Het is een beetje traditie dat na nieuwjaar de prijzen algemeen stijgen.
          Heb je het niet echt direct nodig, even wachten tot de prijzen terug normaliseren.

Volg je de prijs van de verschillende bekende aanbieders dan zie je gewoon dat ze de prijzen op elkaar afstemmen, bij de ene sneller dan de andere. Koersen van de munten is bijkomstig.

Bij aankoop van mijn laatste lens (599EUR ) stond deze bij de andere al 50 EUR duurder.
          Net op tijd gekocht, want enkele dagen stond hij daar ook ineens veel duurder.

Comment

De prijsstijging was aangekondigd door Canon zelf, door de stijgende Yen.
            -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

Comment

Die winkelier moet ook hogere inkoopprijzen betalen aan de importeur die op zijn beurt een hogere wisselkoers euro-yen moet betalen. De prijs in Yen blijft vaak dezelfde.

Comment

Bij Konijn moet je tegenwoordig niet meer zijn.
                Hij komt er als duurste uit.
                Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Ik kan jullie in ieder geval wel vertellen dat de winstmarges op objectieven en camera's behoorlijk laag liggen.

Toen ik mijn 1DmarkIV kocht vorig jaar. Kreeg ik de inkoopprijs te zien. Wel de winstmarge was "0 euro". voor de winkelier.

Kleine compact camera's hebben een winstmarge van 5 tot 15 euro.

Je moet tegenwoordig als winkel heeeeel veeeeel klanten hebben om te overleven.
                  De webshops hebben het makkelijker tegenwoordig, da is gewoon een magazijn.

Ik verkies graag een service achteraf.
                  En laat ons eerlijk zijn...je kunt toch niet heel België of Nederland doorrijden om op een body van 4000 euro u een voordeel te doen van 35 euro. (350 euro is dan weer iets anders)

Dan kan je beter een andere hobby of job gaan zoeken he.
                  Iedereen wil toplenzen kopen, maar hebben er geen geld voor over.
                  Net zoals je iets verkoopt tweedehands, krijg je bevoorbeeld voor een 24-70 2.8 L een mailtje van iemand : "hey voor 300euro kom ik hem vandaag nog halen"

Nu ga ik er veel tegen de borst stoten misschien? Maar fotograferen kost nu éénmaal veel geld.
                  En in plaats van te speculeren over als de prijzen al dan niet gaan zakken....fotografeer je beter lustig verder....

Wees gegroet...
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Heb onlangs bij Bartok de Nikon D700 zien staan.

Daar stond bij "DAGPRIJS". Tja...
                    Nikon

Comment

Bij Konijn moet je tegenwoordig niet meer zijn.
                      Hij komt er als duurste uit.
                      waar is dan volgens jou de beste prijs?
                      als ik vergelijk met belgische winkels komt die er steeds heel goedkoop uit hoor
                      www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                        waar is dan volgens jou de beste prijs?
                        als ik vergelijk met belgische winkels komt die er steeds heel goedkoop uit hoor
                        Goeie raad. Prijzen vergelijken. Verschillen ook per lens.

Grobet, Foto Rubens, Art &Craft. Camera Express in NL.
                        Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Vandaag even terug op de site bij konijn geweest , met de prijzen kunnen ze ook rammelen hoor in novenber bij de aankondiging van de D7000 ( body )stond toen de prijs bij konijn 1.149€ nu zetten zij er een prijsdaling bij , eerst zogezegt 1.189 € nu 1.029 € , dus eigelijk een prijsdaling van 20 € ipv 60 € en zo houden ze iederéén voor de gek .

In november 2010 stond alles van de D7000 duurder bij konijn dan bij Studio 73 , vandaag net andersom ... dus nog even wachten tot ze het door hebben bij studio 73 want daar staat hij nog steeds zoals in november op 1.059 €
                          Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                          http://www.google.com/profiles/dieder.plu

Comment

is het niet de gewoonte van konijn om de officiele prijs bij launch te nemen als referentie...?

zo klopt het plaatje hoor....
                            www.aeri-photography.be

Comment

Working...
                            X