Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ts17 of nikon 14-24

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon ts17 of nikon 14-24

Ik werk met nikon en vroeg me af of het de moeite is om over te stappen naar canon en een ts lens aan te schaffen...of beter (wat voor mij goedkoper is) een nikon 14-24 aan te schaffen...

Wat is het beste om de buitenkant van een gebouw te fotograferen?
    Wat is het beste om de binnenkant van een gebouw te fotograferen?

Bedankt

Re: canon ts17 of nikon 14-24

Voor het fotograferen van interieurs zie ik niet in waarom je een tilt/shift zou nodig hebben. Als je het echt belangrijk vindt voor de buitenopnames en je wil liefst bij Nikon blijven is er nog altijd de Nikkor PC-E 24.

Comment

Inderdaad, zoals Peter zegt, Nikon PC-E 24

Natuurlijk minder breed als deze 17mm van Canon, 24mm is wat krap op een crop, en komt eigenlijk maar tot zijn recht op een Fullframe, 17mm op een FF daarentegen vind ik dan eerder wat langs de brede kant, en zal wat meer vervorming geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
        Voor het fotograferen van interieurs zie ik niet in waarom je een tilt/shift zou nodig hebben. Als je het echt belangrijk vindt voor de buitenopnames en je wil liefst bij Nikon blijven is er nog altijd de Nikkor PC-E 24.
        Bij huizen met hoge plafonds is een objectief met shift-functie best wel handig om het perspectief netjes verticaal te houden. Voor normale interieurs kun je inderdaad met een normaal groothoek objectief goed uit de voeten...
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Working...
        X