Hallo,
Ik was vroeger een fervent gebruiker van een analoge canon EOS 500.
Daarmee heb ik heel wat foto's en dia's genomen op m'n reizen.
Ik ben dan ook altijd heel tevreden geweest van het resultaat.
Door te trouwen,bouwen en kindjes is mijn hobby wat op de achtergrond beland en hebik me enkel in het digitale tijdperk met compactcamera's van canon beziggehouden.
Ik zou dan ook graag weer opnieuw de draad opnemen en mij een nieuw digitaal toestel aanschaffen.
Door wat googelen en enkele winkelbezoeken gaat mijn voorkeur uit naar de canon EOS500d,
van mijn vroegere camera heb ik nog de volgende objectieven liggen.
Canon zoom lens EF 35-80 mm 1:4-5.6 en Canon zoom lens EF 80-200mm 1:4.5-5-6 II
naar ik vernomen heb kun je dezez lenzen op je nieuwe camera gebruiken.
Enkel een nieuwe body kopen vindt ik nogal zonde daar de prijs voor een kit meestal in verhouding een stuk goedkoper uitkomen.
Kunnen jullie mij raad geven met welke lens ik mijn nieuwe aankoop het best kan uitbreiden of is het geen goed idee met mijn analoge lenzen verder te werken.
Alle reacties zijn welkom en zullen me zeker van pas kmen bij mijn definitieve keuze
Ik was vroeger een fervent gebruiker van een analoge canon EOS 500.
Daarmee heb ik heel wat foto's en dia's genomen op m'n reizen.
Ik ben dan ook altijd heel tevreden geweest van het resultaat.
Door te trouwen,bouwen en kindjes is mijn hobby wat op de achtergrond beland en hebik me enkel in het digitale tijdperk met compactcamera's van canon beziggehouden.
Ik zou dan ook graag weer opnieuw de draad opnemen en mij een nieuw digitaal toestel aanschaffen.
Door wat googelen en enkele winkelbezoeken gaat mijn voorkeur uit naar de canon EOS500d,
van mijn vroegere camera heb ik nog de volgende objectieven liggen.
Canon zoom lens EF 35-80 mm 1:4-5.6 en Canon zoom lens EF 80-200mm 1:4.5-5-6 II
naar ik vernomen heb kun je dezez lenzen op je nieuwe camera gebruiken.
Enkel een nieuwe body kopen vindt ik nogal zonde daar de prijs voor een kit meestal in verhouding een stuk goedkoper uitkomen.
Kunnen jullie mij raad geven met welke lens ik mijn nieuwe aankoop het best kan uitbreiden of is het geen goed idee met mijn analoge lenzen verder te werken.
Alle reacties zijn welkom en zullen me zeker van pas kmen bij mijn definitieve keuze
Comment