Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 500d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 500d

Hallo,

Ik was vroeger een fervent gebruiker van een analoge canon EOS 500.
    Daarmee heb ik heel wat foto's en dia's genomen op m'n reizen.
    Ik ben dan ook altijd heel tevreden geweest van het resultaat.

Door te trouwen,bouwen en kindjes is mijn hobby wat op de achtergrond beland en hebik me enkel in het digitale tijdperk met compactcamera's van canon beziggehouden.
    Ik zou dan ook graag weer opnieuw de draad opnemen en mij een nieuw digitaal toestel aanschaffen.

Door wat googelen en enkele winkelbezoeken gaat mijn voorkeur uit naar de canon EOS500d,
    van mijn vroegere camera heb ik nog de volgende objectieven liggen.
    Canon zoom lens EF 35-80 mm 1:4-5.6 en Canon zoom lens EF 80-200mm 1:4.5-5-6 II
    naar ik vernomen heb kun je dezez lenzen op je nieuwe camera gebruiken.

Enkel een nieuwe body kopen vindt ik nogal zonde daar de prijs voor een kit meestal in verhouding een stuk goedkoper uitkomen.

Kunnen jullie mij raad geven met welke lens ik mijn nieuwe aankoop het best kan uitbreiden of is het geen goed idee met mijn analoge lenzen verder te werken.

Alle reacties zijn welkom en zullen me zeker van pas kmen bij mijn definitieve keuze

Re: canon 500d

Je geeft zelf al beetje het antwoord. Koop de camera met 18-55 IS. En ga tevens aan de slag met je huidige lenzen. Je kunt later altijd nog rond kijken naar een ander objectief.

Comment

zoizo moet je een lens bijkopen omdat je ander je groothoek kwijt bent.
      35*1.6= 56
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Bedankt voor de reacties,

Ik zat wel in die richting te denken maar was niet zo zeker hoe het zat met die vergrotingsfactor *1.6 bij deze merci!

wat vinden jullie trouwens van mijn voorkeur voor de body 500d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jebre Bekijk bericht

om terug te beginnen is dit een zeer goed toestel. Ik heb zelf een trap lager 'de 1000D' en ben hier ook zeer tevreden van. Dus ik veronderstel dat jij dat ook zult zijn met de 500 vooral omdat je rechtstreeks van een analoge spiegelreflex komt. (de compacten buiten beschouwing gelaten) Het zal wel redelijk wennen zijn. Mijn pa heeft nu terug een spiegelreflex voor het eerst in bijna tien jaar en het is serieus wennen.
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jebre Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties,

Ik zat wel in die richting te denken maar was niet zo zeker hoe het zat met die vergrotingsfactor *1.6 bij deze merci!

Ooit dit stukje tekst in elkaar gezet

De 500D is absoluut een leuke camera, waar je hele mooie platen mee kunt schieten. Er worden eigenlijk geen slechte dslr's gemaakt.

Om een mooie foto te maken is het belangrijkste; de gene die de knopjes bediend. Daarna het glas en daarna pas de camera

Comment

Wennen wordt het zeker, ja met eender welk toestel zeker.
              Er zit ondertussen ook al een tien jaar tussen!
              Toch vrees ik er niet voor en weet zeker dat ik een goede keuze zal maken mede dankzij jullie reacties.
              In de winkels heb ik vooral het gevoel dat je alles vanuit comercieel standpunt wordt aangepraat en dat net dat iets duurdere toestel toch beter zou zijn voor jou.

nogmaals bedankt jullie ervaring is van goud waard.

mijn besluit staat vast en ga dan ook voor de canon eos 500d +18-55 IS
              en weet zeker dat ik jullie nog wel eens ergens anders op dit forum tegen kom.

Groetjes van een opnieuw beginnende amateurfotograaf

Comment

Working...
              X