Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Als je bij een officiele canon of nikon center gaat mag je rekenen voor een bestek op een minimum kost van +/- 100 euro. (opsturen lens, bestek, terugsturen) .
Zo een breuk valt toch uit garantie hé
Een lens houden als reserve onderdelen?? euhmmmmm, tja, vergeet niet dat een lens niet alleen glas is, maar er ook een printplaatje achterzit met veel draadjes.
Akkoord, een herstelde lens, KAN evengoed werken als een nieuwe. Maar reken op een behoorlijk bedrag.
Succes.
CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT
Als je bij een officiele canon of nikon center gaat mag je rekenen voor een bestek op een minimum kost van +/- 100 euro. (opsturen lens, bestek, terugsturen) .
't is hier voor de TS niet erg relevant natuurlijk, maar voor Nikon kost een bestek voor dergelijke reparatie 30€, alles inbegrepen... dat bedrag ben je kwijt als je je lens niet laat repareren, tenzij je ze achterlaat... dan is't gratis...
Heb da voorgehad met een 24-70 van nikon
kostplaatje voor reparatie was bijna 800€
hangt van de lens af... heb dat ook voor gehad... denk dat dat de standaard prijs is voor een 24-70mm... 773€
maar voor een 85mm 1.4 die ook helemaal uiteen lag, was't 212€
heb ook zo eens een farske voorgehad, gelukkig met een goedkopere lens.
Tweede zoon ging wat actie foto's nemen van zijn jongere broer bij Ju-Jitsi en kwam te dicht bij. De trap van de jongere op de lens had hij niet gezien :-)
Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
hangt van de lens af... heb dat ook voor gehad... denk dat dat de standaard prijs is voor een 24-70mm... 773€
maar voor een 85mm 1.4 die ook helemaal uiteen lag, was't 212€
Dat is nu eenmaal het verschil tussen een zoom en een prime he
Ik zou ze weg gooien, ik heb een nikon lens gehad waarvan het diafragma haperde vanaf nieuw alleen kwam ik daar pas bij uit toen de garantie er af was dat heeft me toen meer dan een halve lens gekost en ze is nooit meer goed geweest.
Na een tijdje bleef alles weer hangen ik heb ze zelf ook drie keer hersteld maar steeds kwam dat terug ze ligt nog ergens als ik ze nog niet weg heb gegooid.
D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment