Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diafragmagetallen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: diafragmagetallen

    Oorspronkelijk geplaatst door mdoigny Bekijk bericht
    Geen prime lens (lens zonder zoom) voor een absolute beginner!
    En kun je mij dan ook een zeer goed argument geven?

    Hij haalt aan dat de geboorte van zijn eerste kind de trigger is om een toestel te kopen. Mij lijkt in dat geval een prime toch een zeer goeie aanrader gezien de soort fotografie.

    Ik bedoelde trouwens als aanvulling op de kitlens en niet als vervanging van de kitlens. Maar zelfs al valt dat niet in zijn budget ondanks de lage prijzen voor verschillende goeie primes, dan nog valt er zwaar te discussiëren over uw statement.

    (stapjes moeten zetten in plaats van aan uw lens draaien lijkt mij nu niet direct de moeilijkste challenge voor een beginner in vergelijking met al het andere dat erbij komt kijken)

    Comment


    • #17
      Re: diafragmagetallen

      en om ook nog de vraag van de poster te beantwoorden... :

      concreet wil het zeggen dat je binnen een flits nodig zal hebben om mooie foto's te maken...
      buiten in zonlicht geen probleem maar voor scherpe foto's stel je het best in op f8 en groter
      en het betekent ook dat zowel de voor als de achtergrond scherp zullen zijn op je foto's (of toch min of meer) en je dus niet zo'n mooie bokeh (naam voor blurre achtergrond) hebt...

      oh, en ja, een prime is een goeie optie : goedkoper dan goeie zoom en leuk...
      probeer een 85mm f1.8 te vinden bvb... voor niet te veel euri te vinden en dan heb je ideale portretlens voor mooie closeups van de baby of de mama
      www.aeri-photography.be

      Comment

      Working...
      X