Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-D 50mm f/1.8 : geschikt voor mij of niet? hulp nodig aub

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor AF-D 50mm f/1.8 : geschikt voor mij of niet? hulp nodig aub

zo,
    ik heb dus een nikon d40 (een basistoestelletje dus) ik hou ervan om af en toe eens mensen te fotograferen want dat doe ik het liefst, ik ben niet echt geïnteresseerd in landschapsfotografie, al mijd ik het natuurlijk niet .
    Ik hou dus van portretten.
    Ik zocht een lens die hiervoor geschikt is, maar zoals je kan merken aan het feit dat ik een nikon d40 heb ben ik niet van plan hier veel geld aan te geven omdat het een hobby is die niet perse op nummer 1 staat.
    Na wat zoeken vond ik dat de Nikkor AF-D 50mm f/1.8 wel eens geschikt zou kunnen zijn (door de scherptediepte etc)

Wat denken jullie?
    Ik heb nu een gewone standaardlens 18-55 mm

Mvg,
    Volcanoes

Re: Nikkor AF-D 50mm f/1.8 : geschikt voor mij of niet? hulp nodig aub

up voor mezelf

Comment

nog eentje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volcanoes Bekijk bericht
        up voor mezelf
        down...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volcanoes Bekijk bericht
          zo,
          ik heb dus een nikon d40 (een basistoestelletje dus) ik hou ervan om af en toe eens mensen te fotograferen want dat doe ik het liefst, ik ben niet echt geïnteresseerd in landschapsfotografie, al mijd ik het natuurlijk niet .
          Ik hou dus van portretten.
          Ik zocht een lens die hiervoor geschikt is, maar zoals je kan merken aan het feit dat ik een nikon d40 heb ben ik niet van plan hier veel geld aan te geven omdat het een hobby is die niet perse op nummer 1 staat.
          Na wat zoeken vond ik dat de Nikkor AF-D 50mm f/1.8 wel eens geschikt zou kunnen zijn (door de scherptediepte etc)

Wat denken jullie?
          Ik heb nu een gewone standaardlens 18-55 mm

Mvg,
          Volcanoes
          De 50mm F1.8 heeft geen ingebouwde motor, maar heeft een motor in de camera nodig, die de D40 niet heeft. Je moet dus met de hand scherpstellen.
          Daar is mee te leven, je matglas is niet echt geschikt voor handmatige scherpstelling, maar je hebt als hulp het groene bolletje in de zoeker.
          Winst met de 50 mm is een beperkter scherptediepte bij open lens, en een helderder zoekerbeeld.
          Groet Hans.
          Last edited by J.Hoes; 26 januari 2011, 00:34. Reden: tekstaanvulling

Comment

Je zal dan moeten kijken voor een 50mm 1.4 omdat deze lens wel een autofocus-motor heeft. Nadeel is dat hij wel duurder is (je kan niet alles hebben in 't leven é ). De lenzen met een ingebouwde motor kun je herkennen aan de benaming AF-S.
            Nikon Df

Comment

Alternatief In jouw geval is de 35 mm 1.8 is goedkoper en tenslotte ook ong. 50 mm op crop.

Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G objectief - Het compacte Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G objectief heeft een geavanceerd optisch ontwerp en een scherpe prijs!

Op zoek naar de Nikon 50mm f/1.4? Bestel deze lichtsterke lens nu met 5 jaar garantie bij Cameranu! Vandaag besteld? Morgen in huis!

De 50 mm kost 100 € meer
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

ik zou je ook de AF-S 35mm F/1.8 aanraden. 50mm is al iets te veel mm om kiekjes te maken, bijvoorbeeld binnen (loop maar eens rond met je 18-55 volledig ingezoomd).
                Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
                Flickr album Homepage

Comment

Jezelf zo uppen zien ze hier nie graag hoor.
                  Geduld is een mooie deugd

Comment

Wanneer je graag portretten maakt dan zou ik nooit een 50 mm aanschaffen.

Zeker voor een wat krap gekaderd portret is 50 mm, i.c.m. een APS-C sensor minder geschikt. Je zit dan erg dicht bij het gezicht en dan kan je een vorm van vervorming krijgen.

In jouw geval zou ik de 85mm/1.8 nemen. Een mooie aanvulling op je kitlens en ook nog wel gebruikt te koop. Met een 85 mm kan je heerlijk spelen met de scherptediepte.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Working...
                    X