Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke macro-lens en groothoeklens voor canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke macro-lens en groothoeklens voor canon?

hey!
    ik heb het al zo vaak gezegd, maar nogmaals ik ben een echte echte beginner :-)
    mijn cursus fotografie start vanavond bij het cvo te leuven.

Nu had ik graag wat raad ivm een groothoeklens voor canon eos 550d en een macrolens.
    Natuurlijk wil ik hier nog niet al te veel geld aan spenderen, aangezien ik pas bezig ben. maar heb het wel nodig voor mijn reis nr costa rica.
    Wat kunnen jullie mij aanraden dat prijs/kwaliteit goed is en budgetvriendelijk :-)

groetjes,

magalie

Re: welke macro-lens en groothoeklens voor canon?

Prijs/kwaliteit goed en budget vriendelijk:

Macrolens: Tamron 90mm of Sigma 105mm (evt. 2e hands)
    Groothoeklens: Sigma 10-20 of Tokina 12-24 (evt. 2e hands)
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Re: welke macro-lens en groothoeklens voor canon?

Als macro lens kan je kiezen uit objectieven van pakweg 60 mm, 100 mm en 150 mm brandpuntafstand.

In de eerste groep vallen de Tamron 60 mm/2.0, de Canon 60 mm/2.8 en de Sigma 70 mm/2.8. De Canon heeft van deze 3 de snelste AF. Optisch ontlopen in ieder geval de Sigma en de Canon elkaar nauwelijks. Ik gebruik de 60 mm voor productfotografie en heb deze in een test voor een fototijdschrift vergeleken met de 70 mm van Sigma.

Het voordeel van een 60 of 70 mm is dat je meteen een portretlens hebt.

Je kan ook naar 90 of 105 mm gaan. Tanron, Tokina, Sigma en Canon maken ze. Canon met snelle AF en ingebouwde IS. Maar wel wat duurder. Voordeel van die brandpuntafstand is dat je wat verder van je onderwerp zit. Het vliegje vlugt minder snel weg. Ook heb je minder last van schaduwen. Als portretlens zijn deze iets aan de lange kant.

Op de markt tref je tevens 150 en 180 mm objectieven voor macro. In het algemeen erg goed maar duurder.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Working...
      X