Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussenringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tussenringen

Oorspronkelijk geplaatst door Wil Bekijk bericht
    of verminderen die van kwaliteit.
    Alles wat je tussen een toestel en objectief zet, met of zonder glas is steeds ten koste van kwaliteit, van wanneer dat te zien zal zijn, hangt af van het scheidend vermogen van het objectief, dat komt omdat je in het geval van tussenringen, een kleiner oppervlak van de beeldcirkel gaat gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wil Bekijk bericht
      De bedoeling is niet dichter bij het voorwerp te komen,maar wel om het voorwerp groter te zijn op dezelfde afstand met de bedoeling een scherper beeld te hebben

Vb men fotografeert een voorwerp die 1 op 10 van de foto beslaagd.
      met tussenring is dat vb 5 op 10.

of ben ik verkeerd
      Bij gebruik van tussenringen of voorzetlenzen zal de werkafstand altijd korter worden. Is dit toch niet de bedoeling, dan zul je een objectief moeten gebruiken met een langere brandpuntsafstand, of een teleconverter gebruiken (als dat technisch ook mogelijk is) op je huidige objectief...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Ok ik heb het begrepen en ga het nog eens goed bekijken en uitpluizen,jullie zijn hartelijk bedankt voor uw andwoorden

Comment

Iemand een idee welk effect tussenringen zouden hebben op de minimale scherpstelafstand van een 70-200mm f/2.8 L USM?

*edit: ik bedoelde of iemand weet hoeveel de afstand dan wordt...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Hangt af van de maat van de tussenring

Uploaded with ImageShack.us k1 is de kleinste ring van nikon zonder ring is het ongeveer 110cm met ring is het +/-33cmlens was 75/300 en foto genomen op 75mm , is alleen maar om even een idee te hebben , kwaliteit is ook nog aanwezig
            Last edited by koen1950; 26 januari 2011, 17:23.

Comment

Working...
            X