Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretlens voor nikon 3000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portretlens voor nikon 3000

Hallo allemaal,
    ik ben op zoek naar een lens voor portretten maar ken er niets van, ben er nog niet lang mee bezig.
    Kan er iemand mij iets aanraden? Heb een budget van ongeveer 350.
    Tkan wel zijn dat ik binnen enkele jaren me wel een ander toestel aanschaf maar het zal nikon blijven.

Grtjs

Re: Portretlens voor nikon 3000

85 f/1.8 die heb je net wel of net niet voor 350€, afhankelijk van waar je gaat.

Ik heb die ooit bijna gekocht, nog altijd spijt van
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bluesfan Bekijk bericht
      Hallo allemaal,
      ik ben op zoek naar een lens voor portretten maar ken er niets van, ben er nog niet lang mee bezig.
      Kan er iemand mij iets aanraden? Heb een budget van ongeveer 350.
      Tkan wel zijn dat ik binnen enkele jaren me wel een ander toestel aanschaf maar het zal nikon blijven.

Grtjs
      50mm AF-S 1.4... beetje kort, maar vermits je AF-S nodig hebt... en het binnen je budget valt, is dit de aangewezen lens voor je...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Een Tamron 28-75/2.8 blijft een heel goeie portretzoom, qua bereik heel handig, en niet duur.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          50mm AF-S 1.4... beetje kort, maar vermits je AF-S nodig hebt... en het binnen je budget valt, is dit de aangewezen lens voor je...
          Op een cropcamera zoals D3000 zeker een aanrader als portretlens 50mm AF-S f1.4

Comment

Ik vind voor een wat krap uitgesneden portret een brandpuntafstand van 50 mm op een crop camera te weinig.

Je kan wat dat betreft beter denken aan een 85/1.8 mm. Deze zijn gebruikt te koop indien budget een beperking is.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Ik vind voor een wat krap uitgesneden portret een brandpuntafstand van 50 mm op een crop camera te weinig.

Je kan wat dat betreft beter denken aan een 85/1.8 mm. Deze zijn gebruikt te koop indien budget een beperking is.
              manuele focus enkel op een D3000, dus geen goed advies voor de TS
              vandaar de 50mm AF-S
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Al die primes zijn prima als je al weet hoe je het liefste aan portretfotografie doet, en de ene heeft dan liever een kortere lens dan de andere.

Als je begint, zou ik gewoon een goeie 3x standaardzoom nemen, zoals een Tamron 28-75 dus. Daarna kan je altijd nog fijner gaan en één of andere prime erbij nemen.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Al die primes zijn prima als je al weet hoe je het liefste aan portretfotografie doet, en de ene heeft dan liever een kortere lens dan de andere.
                  't gaat niet om de lengte of de korte van de lens... maar om de DOF (dieptescherpte)
                  Met je voeten kan je nog altijd zoomen... maar een F2.8 lens kan geen F1.4 lens worden
                  omgekeerd kan een F1.4 lens wel op F2.8 lens werken
                  vandaar die 50mm F1.4

Comment

Zonder twijfel 50 mm 1.4.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Ik heb de nikon 50mm f1.4 af-s en die is echt super van bokeh.

Naar het schijnt zou de sigma 50mm f1.4 hsm ook super zijn misschien beide eens testen
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Hallo aangaande je portretlens voor je D3000 nikon,hier de oplossing ( hier de enige echte grapje hoor ) is die nieuwe nikon AFS DX MICRO NIKKOR 85 mm 1.3,5 G ED VR .Je hebt er twee voor de prijs van een ,t.t.z. een portretlens en macrolens zeer zeer goed.groetjes etienne 400 euro bij konijn !! wel niet met checque !!!
                        Last edited by etienne1; 21 januari 2011, 20:45.
                        Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door etienne1 Bekijk bericht
                          die nieuwe nikon AFS DX MICRO NIKKOR 85 mm 1.3,5 G ED VR .Je hebt er twee voor de prijs van een ,t.t.z. een portretlens en macrolens
                          heb jij die? ik heb er eigenlijk nog geen enkele goede portret foto van gezien...

macro lenzen zijn over 't algemeen niet zo erg geschikt voor portret... trage AF, Bokeh niet zo goed, minder lage dieptescherpte...
                          Last edited by d_oracle; 21 januari 2011, 21:42.

Comment

neen ,maar voor die prijs die voorop gesteld is en de mogelijkheden van die body ( er kan geen afd lens op ) dan is de keus snel gemaakt , of niet. Ik zie nog betaalbaar de 16-85 afs ,18-105 ,55-200 afs vr 2 .
                            Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door etienne1 Bekijk bericht
                              neen ,maar voor die prijs die voorop gesteld is en de mogelijkheden van die body ( er kan geen afd lens op ) dan is de keus snel gemaakt , of niet. Ik zie nog betaalbaar de 16-85 afs ,18-105 ,55-200 afs vr 2 .
                              absoluut, je komt automatisch bij de 50mm AF-S terecht... die een goeie 300€ kost...

Comment

Working...
                              X