Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon lenzen

Hallo,

Effe het volgende. Gezien ik niet over eindeloos grote budgetten beschik en dus geen uitgebreide L collectie kan aanleggen, zijn volgende lenzen een goed alternatief? Ok, ik weet ook wel dat ze niet dezelfde kwaliteit zullen zijn als hun duurdere broertjes, maar toch...
    Mensen met ervaring? Voorbeeldfoto's?
    Het gaat om de EF 20mm f/2.8 USM, de EF 35mm f/2 en de EF 85mm f/1.8

mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Canon lenzen

denk dat je de meeste reactie zult krijgen op de 85 1.8, heb deze zelfs tot 2 maal gehad en elke keer weer beviel hij absoluut, alleen ik ben geen prime type, meer een zoomert.
    De 85 1.8 is klein, snel, bloedscherp en geeft al een mooie scherpte vol open, echt scherp vanaf 2.8.

De andere heb ik nooit in mijn bezit gehad dus kan je geen oordeel over geven.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

De 85mm1.8 heb ik zelf in mijn bezit...dit is echt een zeer scherp objectief.
      Het enige wat ik pers. een nadeel vind is dat je niet dichter dan 85cm kunt scherpstellen.
      Dit niet echt een probleem indien je ze gaat gebruiken voor portretten ed ....maar het is een nadeel wanneer je ze wenst te gebruiken voor close-ups van kleinere onderwerpen(bv productfotografie).

Je kan hier full size foto's vinden van bijna alle Canon objectieven.De lensjes in jouw lijstje staan er ook tussen. Klik op de lens naar keuze....daarna krijg je 10 tallen kleine afbeeldingen......onderaan de exif van deze afbeeldingen kan je klikken om het full size bestand te bekijken.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 18 januari 2011, 16:54.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Voor voorbeeld foto's kan je ook altijd hier terecht:
        Lens Sample Photo Archive
        Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

Working...
        X