Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede telelens voor sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goede telelens voor sony

Ik heb een tijdje geleden gevraagd wat een goeie telelens voor de sony zou zijn. Nu vroeg ik mij af of deze voor mij als beginner een goed alternatief zou zijn:
    Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro Sony voor 149 euro, of beter de tamron voor 139 euro (die werd mij toen een beetje afgeraden). Heb ook de raad gekregen om uit te kijken naar een Minolta 100-300 D Apo. Is deze echt veel beter dan de twee bovenstaande? Mijn andere lens is de kitlens die bij de A390 zit.

Re: goede telelens voor sony

De Minolta 100-300 APO, al dan niet D-versie, is echt wel stukken beter dan de twee die jij vermeldt.
    Zoals ik in je vorige topic al zei: je vermeld hier twee lenzen die nieuw nog geen €150 kosten met een Minolta die 10 jaar geleden €500 of meer kostte. Reken daar nog wat inflatie bij, en je zit aan de huidige prijs van de Sony 70-300G. Je kan toch niet verwachten dat een budget-Tamron of -Sigma even goed doet ?
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Waarvoor heb je die tele nodig ?
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Om van op een redelijke afstand foto's te trekken van de kindjes (met mijn kitlens moet ik te dicht komen en dan zijn ze niet zo spontaan), foto's in de zoo, buiten, .... /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woloko Bekijk bericht
          Om van op een redelijke afstand foto's te trekken van de kindjes (met mijn kitlens moet ik te dicht komen en dan zijn ze niet zo spontaan), foto's in de zoo, buiten, .... /
          Dan gaat de Sony 55-200 F4-5.6 SAM zeker voldoen; en met de 55 mm kun je nog leuke portretten maken zonder de lens te moeten wisselen
          hier aan 194 euro
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Working...
          X