Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
dat is waarschijnlijk een mechanisch defectje, tandje afgebroken en ergens tussen o.i.d.
Het blijven kunststof kitlensjes .
Reparatie bij Nikon kun je vergeten of je moet er een bevriend technieker hebben. Anders véél te duur in verhouding met de waarde van het objectief.
Je kan het natuurlijk ook zelf proberen, deze lenzen kosten tweedehands weinig (50á75€)dus je riskeert weinig.
dat is waarschijnlijk een mechanisch defectje, tandje afgebroken en ergens tussen o.i.d.
Het blijven kunststof kitlensjes .
Reparatie bij Nikon kun je vergeten of je moet er een bevriend technieker hebben. Anders véél te duur in verhouding met de waarde van het objectief.
Je kan het natuurlijk ook zelf proberen, deze lenzen kosten tweedehands weinig (50á75€)dus je riskeert weinig.
mvg Jozef
Tenzij het objectief nog in de garantie zit...dan gelijk laten nakijken en repareren dus
Lijkt een meervoorkomend probleempje van deze "kit"objectieven.
Heb inderdaad soortgelijk probleem gekend.
Maar of er een tandje gebroken is weet ik zo niet. Ik vermoed dat het systeem gewoon vastzit.
Zeker omdat ik het objectief amper gebruikte.
Met een zachte nylonspray heb ik het probleem voor een groot deel kunnen verhelpen.
Nu 'blokkeert' ze soms nog wel eens maar voor het aantal malen dat ik deze nog gebruik stoort het me niet al te veel.
Zoals gezegd, een reparatie is een beetje zinloos in vergelijking met de kostprijs van een nieuwe.
Comment