Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens?

    Heey allemaal,

    ik ben een amateurfotograaf met nog niet zoveel kennis,
    maar ik heb een nikon d90 met kitlens 18-105 vr.
    Welke lenzen zijn zeker nog een must have die je zeker in je collectie moet hebben.

    alvast bedankt.

  • #2
    Re: welke lens?

    Een lichtsterke 50 mm !
    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

    Comment


    • #3
      Re: welke lens?

      Ik zou eerder gaan voor de 35mm...

      Comment


      • #4
        Re: welke lens?

        Een groothoeklens bv. 10-20mm.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: welke lens?

          Objectiefkeuze hangt van veel factoren af.
          Zie linkje.

          Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: welke lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk bericht
            Ik zou eerder gaan voor de 35mm...
            +1 voor de 35mm F1.8

            is een relatief goedkoop lensje, maar perfect voor straatfotografie of binnen in huis gebruik. Erg scherp, snel, licht... perfect gewoon...
            Die F1.8 zal je toelaten om "andere" foto's te maken: met kleine DOF (dieptescherpte), in donkere omstandigheden...

            Een 50mm is ook leuk, doch veel beperkter in gebruik, eerder een klein portretlensje, maar hier is de 85mm F1.8 dan weer beter...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: welke lens?

              ik ben een amateurfotograaf met nog niet zoveel kennis,
              maar ik heb een nikon d90 met kitlens 18-105 vr.
              Waarom niet eerst kijken hoe deze combi je bevalt Je komt hier al een heel eind mee hoor.

              Daarna kan je zelf bepalen wat je al dan niet mist en een evt. nieuw aankoop motiveren
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: welke lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                Waarom niet eerst kijken hoe deze combi je bevalt Je komt hier al een heel eind mee hoor.

                Daarna kan je zelf bepalen wat je al dan niet mist en een evt. nieuw aankoop motiveren
                Een 17-50mm2.8f TAmron, een 35mm 1.8f,een 70-300VR,tokina 11-16mm2.8f en als je heel veel geld hebt de 70-200VRII

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  +1 voor de 35mm F1.8

                  is een relatief goedkoop lensje, maar perfect voor straatfotografie of binnen in huis gebruik. Erg scherp, snel, licht... perfect gewoon...
                  Die F1.8 zal je toelaten om "andere" foto's te maken: met kleine DOF (dieptescherpte), in donkere omstandigheden...

                  Een 50mm is ook leuk, doch veel beperkter in gebruik, eerder een klein portretlensje, maar hier is de 85mm F1.8 dan weer beter...
                  inderdaad, één en al waarheid. 50mm is way too overrated!

                  35 voor straat, 85 voor portret, simple as that. Beiden in 1.8 versies, tweedehands, en je hebt the best bang for your buck!
                  Ik maak foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
                    inderdaad, één en al waarheid. 50mm is way too overrated!

                    35 voor straat, 85 voor portret, simple as that. Beiden in 1.8 versies, tweedehands, en je hebt the best bang for your buck!

                    ik ga my zeker en vast al de 35mm aanschaffen, lijkt me wel een leuk lensje
                    en dat is vooral voor straatfotografie en portret he?

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door junior_b Bekijk bericht
                      ik ga my zeker en vast al de 35mm aanschaffen, lijkt me wel een leuk lensje
                      en dat is vooral voor straatfotografie en portret he?
                      straat fotografie... niet voor portret, tenzij full body (anders heb perspectief vervormingen)
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens?

                        Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
                        inderdaad, één en al waarheid. 50mm is way too overrated!

                        35 voor straat, 85 voor portret, simple as that. Beiden in 1.8 versies, tweedehands, en je hebt the best bang for your buck!
                        Ik sluit mij hier bij aan. Heb ook de 50 mm. gekocht maar is teveel tele op mijn D90.
                        Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                        Comment

                        Working...
                        X