Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 nikkor 18-55 lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 nikkor 18-55 lenzen

    ik ga een nikon d90 kopen.
    (Nu twijfel ik tussen de 18-55mm VR kit lens of de Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G ED DX II.
    Weet iemand welke de beste lens is?)

    Edit:Ik zie dat de Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G ED DX II een manuele scherpstelling ring lijkt te ontbreken.
    dus die valt af.

    En ik heb nog 2 oude analoge nikon lenzen een nikkor en een sirius (ze werken op een fg-20) passen die zonder tussenstuk op de d90?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: 2 nikkor 18-55 lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door fg-20 Bekijk bericht
    En ik heb nog 2 oude analoge nikon lenzen een nikkor en een sirius (ze werken op een fg-20) passen die zonder tussenstuk op de d90?

    Alvast bedankt!
    Normaal wel dacht ik, maar dan wel met bepaalde beperkingen, is terug te vinden op de Nikon site.

    Comment


    • #3
      Re: 2 nikkor 18-55 lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door fg-20 Bekijk bericht
      ik ga een nikon d90 kopen.
      (Nu twijfel ik tussen de 18-55mm VR kit lens of de Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G ED DX II.
      Weet iemand welke de beste lens is?)

      Edit:Ik zie dat de Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G ED DX II een manuele scherpstelling ring lijkt te ontbreken.
      dus die valt af.

      En ik heb nog 2 oude analoge nikon lenzen een nikkor en een sirius (ze werken op een fg-20) passen die zonder tussenstuk op de d90?

      Alvast bedankt!
      Ik zou gewoon de 18-105VR nemen zeker zo goed en meer volzijdiger.

      Grtz.

      Templar.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: 2 nikkor 18-55 lenzen

        Bedankt voor de snelle reacties.

        Zijn er nog mensen die de 18-105VR aanraden in plaats van de 18-55 mm VR lens?
        edit:Hier het antwoord gevonden

        Ik heb een tijdje op de nikon site gezocht maar ik vind er niet direct iets over ik vind trouwens ook geen echte zoekfunctie op hun site. :s (wel iets dat er eerst van alles wordt uitgesloten door voorselectie)

        En nog een klein vraagje. Kun je een moderne nikkor nog op een analoge fg-20 zetten zonder de auto-focus en vr functionaliteit natuurlijk?
        Last edited by fg-20; 12 januari 2011, 17:50.

        Comment


        • #5
          Re: 2 nikkor 18-55 lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door fg-20 Bekijk bericht
          En ik heb nog 2 oude analoge nikon lenzen een nikkor en een sirius (ze werken op een fg-20) passen die zonder tussenstuk op de d90?
          HIER een tabel, staat ook in het boekje van de D90 vermoed ik.

          Comment


          • #6
            Re: 2 nikkor 18-55 lenzen

            ZEKER de 18-105, niet aan twijfelen !!!
            Nikon Df

            Comment


            • #7
              Re: 2 nikkor 18-55 lenzen

              Oke bedankt!

              Ik ga nu zo goed als zeker de 18-105 nemen.

              Ik heb het er nog steeds niet helmaal gevonden maar ik ga de lenzen gewoon testen ;p
              bedankt voor de moeite.

              Comment


              • #8
                Re: 2 nikkor 18-55 lenzen

                De twee lenzen die je in je openingspost vermeldt, verschillen voornamelijk in VR. De ene heeft dat en de andere niet. Die II kan je ook manueel scherpstellen. De 18-105vr kan je redelijk goedkoop in kit met de d90 kopen en is dan zeker het geld waard.

                Comment


                • #9
                  Re: 2 nikkor 18-55 lenzen

                  Bedankt ik ga de D90 met de 18-105 lens bij foto konijnenberg kopen.
                  Last edited by fg-20; 14 januari 2011, 20:10.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 nikkor 18-55 lenzen

                    Van de twee die je vernoemde is de VR versie het beste de DXII versie is de voorganger daar van.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment

                    Working...
                    X