Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5000 + superwide tokina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D5000 + superwide tokina

He he,
    Heb een jaar geleden een D5000 met 18-55 en 70-300 lens erbij gekocht. Toen voornamelijk om op safari te gaan. Nu zou ik mij ook de Nikon SB600 flitser en Nikkor 50 1.8 prime lens erbij kopen.
    En nog een superwide lens, maar ik twijfel tss de tokina 12-24 en de tokina 11-16.

Ik zou voor de 11-16 willen gaan maar die heeft geen ingebouwde motor. Nu is mijn vraag of het moeilijk is handmatig scherpstellen is met zo een ding.
    Wil eerst een paar goede lenzen kopen (tokina 100mm macro staat ook nog op het verlanglijstje) en dan binnen 1,5 à 2 jaar als de opvolger van de D7000 klaarstaat en jullie hem allemaal moe zijn er zo eentje te kopen.
    Nikkor 10-24 vind ik te duur. En die 2 tokina krijgen supergoede reviews.
    Jullie mening w in dank afgenomen.

Thx

Re: Nikon D5000 + superwide tokina

Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht
    He he,
    Heb een jaar geleden een D5000 met 18-55 en 70-300 lens erbij gekocht. Toen voornamelijk om op safari te gaan. Nu zou ik mij ook de Nikon SB600 flitser en Nikkor 50 1.8 prime lens erbij kopen.
    En nog een superwide lens, maar ik twijfel tss de tokina 12-24 en de tokina 11-16.

Ik zou voor de 11-16 willen gaan maar die heeft geen ingebouwde motor. Nu is mijn vraag of het moeilijk is handmatig scherpstellen is met zo een ding.
    Wil eerst een paar goede lenzen kopen (tokina 100mm macro staat ook nog op het verlanglijstje) en dan binnen 1,5 à 2 jaar als de opvolger van de D7000 klaarstaat en jullie hem allemaal moe zijn er zo eentje te kopen.
    Nikkor 10-24 vind ik te duur. En die 2 tokina krijgen supergoede reviews.
    Jullie mening w in dank afgenomen.

Thx
    Hallo;

De Tokina 11-16mm 2.8f is een zeer goede lens...ik heb deze ook en ze is een mooie groothoek. je kan deze gemakkelijk handmatig scherpstellen door de ring voor de greep naar achter te trekken zo schakel je de manuele focus aan.

Is een zeer scherp lensje geeft wel wat vervorming maar goed te corrigeren.

Grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Heb de tokina 12-24 f4 en vindt het een tof scherp lensje
      Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Comment

Lees deze reviews eens.

Tokina 11-16mm
        http://www.kenrockwell.com/tokina/11-16mm.htm

Andere wide zooms
        http://www.kenrockwell.com/tech/digi...comparison.htm

Ik heb zelf de 11-16mm, een degelijke lens (geen plastic) met goede prestaties voor een redelijke prijs.

Groeten,
        Eric

Comment

Nikon D5000 + superwide tokina

Bedankt al voor de reacties.
          Maar ik had ergens gelezen dat het moeilijk is handmatig scherp te stellen met zo een ultra-wide lens.
          En omdat de d5000 geen motor heeft en de 11-16 ook niet, was mijn vraag of dat super onhandig is.
          Of valt da allemaal wel mee dat handmatig scherpstellen met zo een type lens.

Comment

Ik gebruik meestal de handmatige scherpstelling met deze lens. (en andere)
            Het instel bereik is wel vrij klein (3/4 draai is van oneindig tot kortste afstand), dit
            gaat soepel en dankzij het grote scherptediepte bereik van deze lens zonder problemen.

Groeten,
            Eric

Comment

Working...
            X