Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor sony (telelens)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens voor sony (telelens)

ik heb mij juist een digitale spiegelreflexcamera van sony aangeschaft (A390), hierbij zat een gewone kitlens 18-55, nu had ik ook graag een telelens erbij gehad, onderstaande heb ik gevonden op het internet voor 150 euro het stuk, is dit een goede koop of niet, aangezien ik er zelf nog niet zo veel van ken, had ik graag wat raad gehad van mensen die er wel iets van kennen

MINOLTA AF 75-300mm macro

1:4.5-5.6 zwart 55 mm filter

voor minolta /sony /digitaal

MINOLTA AF 75-300 mm MACRO

1:4.5-5.6 zilver kleur

voor SONY /MINOLTA / DIGITAAL

Re: lens voor sony (telelens)

Koop je liever de Sony 55-200mm f/4-5.6 SAM . Minder chromatische aberratie en ook goed scherp (beter dan deze 'big beercan' en het Sonybroertje ervan)...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

en hoe zit het dan met de zoom, komt dat ongeveer op hetzelfde neer want de ene is 200 en die tweedehands is 300

Comment

Als je een goede 300mm wil, dan heb je denk ik twee opties.

Of je geeft 700 à 800 euro uit aan de schitterende 70-300G SSM van Sony, of je koopt de nieuwste Tamron 70-300. Die laatste schijnt ook erg goed te zijn, maar er is nog maar weinig over bekend. De 75-300 van Sony is ouder en eigenlijk niet denderend.

P.S.: een bericht lezen is nog aangenamer als je hoofdletters en leestekens gebruikt ...da's maar een tip.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ok, bedankt voor de info. Heb de Tamron gevonden voor 139 euro, dus misschien inderdaad beter deze aanschaffen. Zal ook rekening houden met je tip . Puur uit snelle mail gewoonte en om een beetje sneller te typen.

Comment

En wil je écht een betere lens, kijk dan eens rond voor een tweedehands Minolta 100-300 D Apo.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De minolta 70-210 f4?
              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woloko Bekijk bericht
                Ok, bedankt voor de info. Heb de Tamron gevonden voor 139 euro, dus misschien inderdaad beter deze aanschaffen. Zal ook rekening houden met je tip . Puur uit snelle mail gewoonte en om een beetje sneller te typen.
                Koop niet, ik herhaal niet, die standaard 70-300 van Tamron! Of je moet perse houden van die paarse en groene gloed om alles heen. En ook van softe foto's boven 200 mm.
                lens info met reviews:
                Dyxum is a website devoted to Alpha system (Minolta / Sony a-mount and e-mount cameras) with lens and camera database and active forum community
                https://www.naturephotoportal.com/

Comment

beginnen met een Sony 55-200 (ca 150) of Minolta 70-210 F4 (125) of F3.5-4.5 (100) en sparen voor een Sony 70-300G (ca 800) indien dat telebereik je bevalt
                  Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Ook niet voor een beginner? Trouwens die minolta 100-300 waar ik naar moest uitkijken, in welke prijsklasse moet ik die ergens situeren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woloko Bekijk bericht
                      Ook niet voor een beginner? Trouwens die minolta 100-300 waar ik naar moest uitkijken, in welke prijsklasse moet ik die ergens situeren?
                      daarom wordt de 55-200 mee in kit verkocht
                      snel even in google ingetikt en hier is zo'n 100-300 apo voor 175:

zal nog wel goedkoper kunnen, zoek eens op eBay
                      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Bedankt voor de reacties en voor de nuttige info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                          Op zich een goeie prijs. Oorspronkelijk kostte deze 10 j. geleden bijna evenveel als de huidige 70-300G als ik me niet vergis (in elk geval over de €500).
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ik heb noch een 55 200 liggen ergens in een doosje mach weg
                            sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

Comment

En ik heb hier zelfs nog 2 exemplaren liggen van die Minolta 75-300 waar de TS het over had. Eentje ervan mag ook weg (tegen stuk lagere prijs dan wat je op internet hebt gevonden Woloko). Is in nieuwstaat, en volledig in originele verpakking. Mail maar indien interesse.

Comment

Working...
                              X