Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 35mm f2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 35mm f2

    Ben op zoek naar een prime van rond de 35mm iemand hiervoor voorstellen?
    iemand ervaring met de canon EF 35 f2?
    Niet boven de 500 euro

    alvast bedankt

  • #2
    Re: EF 35mm f2

    Dag Gianni,

    Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar er staan wel een aantal goede reviews online:

    Is the Canon EF 35mm f/2 Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: EF 35mm f2

      Ik heb de 35 2.0 gehad. Speciaal gekocht voor straatfotografie, vanwege het heerlijk
      bereik en weinig opvallend.
      Maar als ik ze bij een zelfde diafragma vergeleek met mijn 17-55 2.8, dan vond ik ze
      absoluut geen meerwaarde hebben. Integendeel. Iets langzamer en de AF leek me ook
      minder trefzeker.
      Pas op, het is zeker geen slechte lens en als je die 2.0 nodig hebt... Maar ik ze terug
      verkocht en schiet nu 35mm plaatjes met de 17-55 2.8.
      (Ja, soms is er ook verschil in de reviews die ik lees en wat ik zelf ondervind.)

      Comment


      • #4
        Re: EF 35mm f2

        Tja Canon is gekend voor z'n L-objectieven met rode ring.
        Hoogste kwaliteit, zowel optisch als bouwkwaliteit.

        Voor €500 kun je enkel de EF 200 f2.8L teleprime vinden, goedkoper niet.
        Er is maar 1 sublieme prime, is dan ook meteen lid van "the holy trinity", de drie beste lenzen ooit van Canon, en dit is de EF 35 1.4L, maar dat zal wat doorsparen worden.

        Rond de €900-€850 kun je SOMS één tegenkomen, maar is dan weer direct verkocht.