Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 35mm f2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 35mm f2

    Ben op zoek naar een prime van rond de 35mm iemand hiervoor voorstellen?
    iemand ervaring met de canon EF 35 f2?
    Niet boven de 500 euro

    alvast bedankt

  • #2
    Re: EF 35mm f2

    Dag Gianni,

    Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar er staan wel een aantal goede reviews online:

    Is the Canon EF 35mm f/2 Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: EF 35mm f2

      Ik heb de 35 2.0 gehad. Speciaal gekocht voor straatfotografie, vanwege het heerlijk
      bereik en weinig opvallend.
      Maar als ik ze bij een zelfde diafragma vergeleek met mijn 17-55 2.8, dan vond ik ze
      absoluut geen meerwaarde hebben. Integendeel. Iets langzamer en de AF leek me ook
      minder trefzeker.
      Pas op, het is zeker geen slechte lens en als je die 2.0 nodig hebt... Maar ik ze terug
      verkocht en schiet nu 35mm plaatjes met de 17-55 2.8.
      (Ja, soms is er ook verschil in de reviews die ik lees en wat ik zelf ondervind.)

      Comment


      • #4
        Re: EF 35mm f2

        Tja Canon is gekend voor z'n L-objectieven met rode ring.
        Hoogste kwaliteit, zowel optisch als bouwkwaliteit.

        Voor €500 kun je enkel de EF 200 f2.8L teleprime vinden, goedkoper niet.
        Er is maar 1 sublieme prime, is dan ook meteen lid van "the holy trinity", de drie beste lenzen ooit van Canon, en dit is de EF 35 1.4L, maar dat zal wat doorsparen worden.

        Rond de €900-€850 kun je SOMS één tegenkomen, maar is dan weer direct verkocht.
        De 35 1.4L maakt fenomenale foto's met prachtige bokeh, zelfs nog prachtige kleuren bij schemer zonder flits, supercompact, bij velen is hij vastgenageld aan hun 5D.

        Je kan ook rondzoeken en alternatieven testen en weer doorverkopen, maar er is "only one" waar je bij zal blijven, ik kan het weten, zocht er maanden naar tot ik de EF 35 1.4L tegenkwam
        Vb fotos zie http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=277475

        Comment


        • #5
          Re: EF 35mm f2

          De 35mm L is toch een beetje buiten budget.
          Ben namelijk sterk aan het twijfelen om de 17-55 aan te kopen ipv 17-85.
          Dacht van mss de 17-85 aan te vullen met enkele prime's.
          En 35mm is een veel gebruikte brandpunt-afstand voor mij dan toch.
          Daarom was deze mss de volgende prime naast de 50 f1,4.

          Comment


          • #6
            Re: EF 35mm f2

            Tja, ik had ook gedacht me naast mijn zoomlens (17-55 2.8) een reeksje primes aan te
            schaffen. Kwestie van het een beetje proper en puur te houden. Ben dus begonnen met
            die 35 2.0.
            En dat viel me toch tegen.
            Net zoals de 50 1.8. Goed lensje. Voor zijn geld. En voor die 1.8. Maar daar is ze niet eens
            scherp op. Dan moet je ze al dichtdraaien tot 2.8. En dan is de 17-55 toch een stuk beter.

            De enige prime die ik nu nog bij zal kopen is de 85 1.8. Voor portretten op een afstandje.
            Om de kleinkinderen niet zo op hun nek te zitten. Voor de rest doe ik het met de 17-55 en
            zal niet al te vlug meer in de verleiding komen van al die prachtige primes.

            Comment


            • #7
              Re: EF 35mm f2

              Ik heb de 35mm/2.0 al meer dan een jaar.
              Ik gebruik em heel vaak. AF is wat traag en het geluid van de AF is dat van een mosquito.
              Verder zijn de kleuren heel goed en is em heel scherp.
              Em is ook heel compact en licht.
              Ben er heel tevreden over.
              Op crop er er ook nog de sigma 30/1.4
              Voor FF heb je ook nog de Sigma 28/1.8

              Comment


              • #8
                Re: EF 35mm f2

                Ik ga me morgen de 28 1.8 aanschaffen.
                Deze past nog prima binnen uw budget.

                Ik ben eens benieuwd, maar ik heb er toch al redelijk veel positieve getuigenissen over gelezen (ook minder positieve). Maar als ik deze week belde naar Rubens om deze te reserveren, was de dame aan de telefoon toch ook heel enthousiast. Ze had deze zelf ook al uitgetest, en stond ook op haar verlanglijstje.
                Desnoods kan je hier ook eens een kijkje nemen :
                http://photography-on-the.net/forum/...play.php?f=107

                http://www.amazon.com/Canon-28mm-Wid...R18YGV16G730L1

                Ik weet niet van waar u bent, maar indien de gelegenheid zich voordoet mag je die desnoods daarna wel eens uittesten. Laat maar iets weten.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #9
                  Re: EF 35mm f2

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Tja, ik had ook gedacht me naast mijn zoomlens (17-55 2.8) een reeksje primes aan te
                  schaffen. Kwestie van het een beetje proper en puur te houden. Ben dus begonnen met
                  die 35 2.0.
                  En dat viel me toch tegen.
                  Net zoals de 50 1.8. Goed lensje. Voor zijn geld. En voor die 1.8. Maar daar is ze niet eens
                  scherp op. Dan moet je ze al dichtdraaien tot 2.8. En dan is de 17-55 toch een stuk beter.

                  De enige prime die ik nu nog bij zal kopen is de 85 1.8. Voor portretten op een afstandje.
                  Om de kleinkinderen niet zo op hun nek te zitten. Voor de rest doe ik het met de 17-55 en
                  zal niet al te vlug meer in de verleiding komen van al die prachtige primes.
                  Is dit 17-55 niet groot van omvang?
                  Ik heb net iets soortgelijks van tamron gekocht online, moet het nog ontvangen, maar die's toch een stuk groter(opvallender) dan een normale lens, niet?
                  En weet je toevallig of er een verschil is tussen de 17-55 2.8 tamron en de nikon in grootte?
                  Ik maak foto's

                  Comment

                  Working...
                  X