Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoomlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zoomlens

Hey Bd'ers

ik ben een absolute beginner op het vlak van digitale fotografie. Ik ben nu bijna een half jaar in het bezit van een sony a550 met 18-55 kitlens. Nu we serieus aan het afetllen zijn om in maartopnieuw op vakantie te gaan ben ik op zoek gegaan naar een budgetvriendelijke zoomlens. Ik heb enkele objectieven in gedachten maar buiten de prijs zie ik als beginner weinig verschillen. Mss zijn er onder jullie mensen die een pak meer kennis hebben als ik en mij kunnen adviseren bij het maken van de keuze.

de lenzen dieik in gedachte had zijn:
    - tamron 18-200 F3.5-6.3 XR Di-II Sony
    - tamron 28-300 F3.5-6.3 XR DI Sony
    - tamron 18-270 F3.5-6.3 Di VC PZD Sony
    - Sony 18-200 F3.5-6.3 DT
    - Sony 18-250 F3.5-6.3 DT
    - Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC
    - Sigma 18-250 F3.5-6.3 DC

Alvast bedankt voor de info en hulp.

mvg
    Jurgen

Re: zoomlens

Die lenzen die jij opsomt zijn allemaal redelijk zwak op hun uiterste bereik (200mm,270mm,300mm). Vermits je een 18-55mm hebt denk ik eerder aan een:

Tamron 70-200/F2.8 , lichtsterke lens en al bruikbaar vanaf 2.8, presteert over het hele bereik heel goed.

Sony 70-300g/F4.5-5.6 : zeer goede prestaties over het hele bereik maar minder lichtsterk
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

@alex
      alvast bedankt voor de info, ik heb eens gekeken naar de lenzen die jij voorstelde en ik moet eerlijk bekennen dat deze lenzen op het randje of net buiten ons budget vallen.
      De zoektocht gaat dus nog even verder en mss ga ik toch wat extra budget moeten vrijmaken.

mvg
      Jurgen

Comment

Met de lenzen die Alex vermeldt, haal je in elk geval goeie kwaliteit in huis, maar het zijn inderdaad niet de goedkoopste.
        Mocht je ooit wel in die prijsklasse gaan zoeken :
        Naast de Tamron 70-200/2.8 is er ook een Sigma 70-200/2.8 HSM. Deze laatstse heeft het voordeel van een heel geruisloze en snelle AF-motor die in de lens is ingebouwd (net als bij de Sony 70-300G).

Een optie waar ik persoonlijk veel sympathie voor heb, is een tweedehands Minolta 100-300 D APO. De kwaliteit zit niet zover van de 70-300G vandaan, en de prijs ligt de helft lager. Het is ook een APO ontwerp wat als gevolg heeft dat een paar aantal aspecten van beeldkwaliteit een stuk beter zijn dan van oudere ontwerpen zoals beercan 70-210/4 of de zowat even oude 75-300.

Mocht je toch liever één lens die het hele bereik van breedhoek tot tele afdekt, dan zou ik een van de volgende nemen (met de beste onderaan ) :
        - Tamron 18-250
        - Sony 18-250 (zelfde glas als de Tamron maar véél snellere autofocus)
        - Sigma 18-250 HSM (nog iets betere beeldkwaliteit, én een HSM motor, dus zoals hierboven vermeldt: geruisloze, snelle en precieze AF-motor in de lens ingebouwd).

Succes !
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

@k-2
          De onderste uit uw oplijsting is dat deze?

Ziet er een mooie lens uit en voor zover ik iets van de specificaties ken lijkt deze ok!
          Wat de prijs betreft ligt deze wel in mijn budget.

Nog wat verder informatie inwinnen en binnenkort een beslissing nemen alvast bedankt Alex en K-2.

mvg
          Jurgen

Comment

Dat is ze inderdaad ja.

ps: bij deze niet vergeten je beeldstabilisatie uit te schakelen. Dat zit namelijk ook al in deze lens zelf.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Een relatief goedkope en goede optie zou ook de 55-200 SAM kunnen zijn (heb zelf de 55-200 gehad), alhoewel ik zelf in jouw situatie eerder meer zou sparen en een 70-300G SSM kiezen...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik ben zelf de trotse bezitter van een SAL70300G maar ik vind dit allesbehalve een vakantielens (te groot, te zwaar en vooral te opvallend); zelf loop ik dan (soms) met een Minolta 70-210 rond, maar de Sony 55-200 lijkt me nog een betere optie

als de TS een superzoom wil, kan ik me enkel aansluiten bij de suggesties van K2
                (of is die tamron 18-270 VC ook geen optie ?)
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Nu de vakantiebestemming verandert is en we op 21 maart vertrekken naar de Domenicaanse Republiek. Gaat de zoektocht verder naar een tweede lens voor onze sony spiegelreflex. Misschien nog even vertellen dat we dus in het bezit zijn van een sony alpha 550 met kitlens 18-55mm.

Omdat we eerst naar een een 18-250 lens zochten maar toch niet overtuigd raakten van de commentaren van jullie (bedankt daarvoor voor de nuttige info). Lijkt het ons misschien toch beter om een aanvullende zoomlens te kopen.

Ik weet niet of dit een betere keuze is dus graag nog eens jullie kennersoordeel.

We dachten aan:

Alvast bedankt voor jullie tijd en info.

grtz
                  Jurgen

Comment

Kijk eens op Dyxum voor de commentaren bij al deze lenzen: http://www.dyxum.com/lenses/resultsAdv.asp

Ik zou uit dit lijstje de Sony 55-200 kiezen, eventueel de laatste Sigma

Verder zou ik eerder de reeds vermelde Sony 18-250 of de Sigma 18-250 HSM verkiezen boven de andere opgesomde (budget) lenzen

er staan 2 SAL 18-250 bij aangeboden:
                    - http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ts-351254.html
                    - http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-352108.html
                    Last edited by Sony63; 8 februari 2011, 18:18.
                    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Ik zou ook de Sony kiezen, goeie lens
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                      X