Beste forumgenoten,
ik ben op zoek naar een nieuwe groothoeklens voor op mn canon 5D MK II.
Momenteel heb ik een 24-70mm en een 85.
Bedoeling zou vooral zijn voor landschappen, urban & voor uitstapjes,
als compacte lens.
Ik twijfel tussen volgende drie:
- de Sigma 12-24
- de Canon 20mm
- de Canon 17-40 L
Voordeel van de 17-40 is de scherpte van de lens, de 20 mm is uiteraard ook super van scherpte en bovendien nog eens compact, de sigma heeft dan anderzijds ook weer een bereik dat me enorm aanspreekt en aansluit bij mn huidige lens.
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de sigma, maar ik lees hier verschillende verhalen van, zowel dat zijn scherpte nog zeer acceptabel en vergelijkbaar is tot
bepaalde mensen die er maar niet in slagen een scherpe foto mee te maken.
Nu was mijn vraag tevens of er iemand ervaring heeft met deze lens op een fullframe als de 5D mark II, die ten slotte toch redelijk veeleisend is van de lenskwaliteit.
Mvg
ik ben op zoek naar een nieuwe groothoeklens voor op mn canon 5D MK II.
Momenteel heb ik een 24-70mm en een 85.
Bedoeling zou vooral zijn voor landschappen, urban & voor uitstapjes,
als compacte lens.
Ik twijfel tussen volgende drie:
- de Sigma 12-24
- de Canon 20mm
- de Canon 17-40 L
Voordeel van de 17-40 is de scherpte van de lens, de 20 mm is uiteraard ook super van scherpte en bovendien nog eens compact, de sigma heeft dan anderzijds ook weer een bereik dat me enorm aanspreekt en aansluit bij mn huidige lens.
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de sigma, maar ik lees hier verschillende verhalen van, zowel dat zijn scherpte nog zeer acceptabel en vergelijkbaar is tot
bepaalde mensen die er maar niet in slagen een scherpe foto mee te maken.
Nu was mijn vraag tevens of er iemand ervaring heeft met deze lens op een fullframe als de 5D mark II, die ten slotte toch redelijk veeleisend is van de lenskwaliteit.
Mvg
Comment