Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectieven 7D

Hi,

Sinds vorige week ben ik overgestapt van een Canon 350d nr 7d. Bij de aankoop heb ik nog een 50mm f1,8 lens erbij gekocht om toch al van start te kunnen gaan. Schitterende lens en heel scherp, maar ik wil mijn objectieven toch wel uitbereiden.

Op mijn Canon 350d had ik volgende low budget lenzen.
    Canon Kitlens 18-55mm (dus nt de is usm versie)
    Sigma 55-200mm 1:4-5,6
    Canon 75-300mm 1:4-5,6 III USM.

De 7d verdient beter en als eerste zoek ik een goede allround lens. Op mijn 350d gebruikte ik 75% van de tijd de 18-55mm. Dus logischer wijze dacht ik ook vr de 18-55mm IS USM 2,8 te gaan van Canon maar ik heb ook gezien dat er een 24-70mm variant is. Is er een verschil tss beide, buiten de meerprijs van +/- 300eur vr 24-70mm?
    Een zoomlens zoek ik ook nog en zal wss 70-200mm f4,0 is usm van Canon worden en deze sluit dan eigenlijk ook beter aan bij die 24-70mm.
    Wat denken jullie hiervan? Of is die 300eur extra de moeite niet waard?
    Graag jullie mening.

Groeten,

Geert
    Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
    http://www.500px.com/Forex7d

Re: Objectieven 7D

Bekijk ook zeker de sigma versie van de 18-55 eens in F 2.8
    velen hier hebben al verscheidene malen gezegd dat deze zelfs nog scherper is dan de canon

de 24-70 vermoed ik dan dat je de EF L-versie bedoelt van canon?
    Dit kan je niet vergelijken, toch niet qua bereik want de 7D is een croptoestel dus met cropfactor 1,6, d.w.z. dat je 24 x 1,6 dient te doen en 70 x 1,6 ook dus heb je eigenlijk een 38,4-112 lens hebt

voor de zoomlens kan je altijd verder gaan met je huidige lens en eventueel nadien upgraden indien je vindt dat deze niet voldoet he als je huidige een EF-model is en geen EF-S
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb me onlangs een 15-85 aangeschaft.
      prachtig scherp lensje met een prima bereik van mooi breed tot redelijk dichtbij
      ideaal voor sightseeing!
      500€

Comment

7D is een snelle camera, de eerste vereiste voor je nieuwe lenzen is een snelle AF met USM
        Dat ga je nooit in plastic consumerlenzen vinden (stop met die te kopen ), maar overdrijf niet ineens naar de andere kant, er zijn veel goede lenzen in de prijsklasse 300-700 EUR, zeker tweedehands
        Extreme lichtsterkte gaat je ook (te)veel kosten (in EUR en gewicht), de 7D kan wel wat minder licht aan dan je 350D
        24-70 bv is een lichtsterke lens voor FF, geen groothoek op een 7D, en trouwens erg duur voor wat ze is (mijn oudje 24-85 is bijna even goed - op een crop)
        Last edited by palombian; 3 januari 2011, 20:42. Reden: op een crop :)

Comment

ik zou voor de 15-85 gaan. Heerlijk bereik en zo te horen ben je niet meteen op zoek naar een lichtsterke lens, anders zou je het wel vermelden
          een 70-200 f4 IS zou daar perfect bij passen en is tussen haakjes mijn favoriete canon lens all time
          5DmkIII en wat glas

Comment

Je moet jezelf even goed afvragen welk bereik je het meest gebruikt, zit je vaak in het gebied tussen 18-24 mm of meer boven de 24 mm, de EFS 17-55 2.8 is een van de beste die je in dit gebied kunt kopen zonder twijfel, de lens is bloedscherp, mooie kleurweergave ed.
            maar zit je meer in het gebied vanaf 24 mm dan kun je beter een EF 24-70L 2.8 of indien je de lichtsterkte niet echt nodig hebt de EF 24-105L, beide lenzen hebben hun diensten meer dan eens bewezen en zijn dan ook erg goed, voor het af en toe dan een groothoekje zou je tijdelijk nog even de EFS 18-55 kunnen gebruiken die je nog hebt, later wellicht aanvullen met (bv) een EF 17-40L of een Sigma 18-50 EX.

Wel even opletten met een 24-70, is een dijk van een lens, maar ik zou hem eerst eens even goed bekijken, het is nl nogal een baksteen van een lens, groot, zwaar etc, de 24-105 is nagenoeg hetzelfde qua scherpte ed, maar een stuk kleiner en lichter wat hem iets meer geschikt maakt als "standaard" lens (als je de lichtsterkte niet nodig hebt).
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Working...
            X