Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-300 F/4-5.6 L IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-300 F/4-5.6 L IS USM

Hallo

Heeft er al iemand ervaring met de Canon 70 - 300?

Een stukje goedkoper van de 70 - 200 F 2.8 en minder snel

Ik heb een canon 7D met 15 - 85 mm kitlens waar ik heel tevreden over ben.

Momenteel heb ik te weinig zoom en mis ik snelheid.

Alvast bedankt voor de raad.

Re: Canon 70-300 F/4-5.6 l IS USM

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier kan je de test bekijken van de 70-300 L IS op een APS-C camera:

De Full-frame test kan je hier bekijken:
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

nog bedankt voor de info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maker Bekijk bericht
        Hallo

Heeft er al iemand ervaring met de Canon 70 - 300?

.
        Daar is al een jaar of 5 ervaring mee.

Comment

Beeldkwaliteit is goed, maar ze is zeker niet snel (noch in de betekenis van lichtsterk nog van AF)
          Geen lens voor je 7D
          Als je geen IS nodig hebt neem voor hetzelfde budget een EF70-200L f:4, snelle AF, steviger bouw, zeker scherper en mooiere kleuren
          Ook met een 1.4 extender zal ze nog zeker even scherp zijn dan de 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Daar is al een jaar of 5 ervaring mee.
            In de titel zie ik een "l" staan, die 70-300 L IS is er nog niet zo lang.

De AF van die 70-300 L IS zou wel heel snel zijn volgens de tests die ik al gevonden heb.

De benaming "snelle lens" is nog afkomstig van de tijd dat er nog geen autofocus bestond, het gaat dan over de maximale diafragma-opening en niet over de AF-snelheid.
            Dat zijn dus twee totaal verschillende zaken, om verwarring te vermijden is het dus beter om te spreken over een lichtsterke lens in plaats van "snelle lens" als de maximale diafragma-opening f2,8 of groter is.