Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-300 F/4-5.6 L IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-300 F/4-5.6 L IS USM

Hallo

Heeft er al iemand ervaring met de Canon 70 - 300?

Een stukje goedkoper van de 70 - 200 F 2.8 en minder snel

Ik heb een canon 7D met 15 - 85 mm kitlens waar ik heel tevreden over ben.

Momenteel heb ik te weinig zoom en mis ik snelheid.

Alvast bedankt voor de raad.

Re: Canon 70-300 F/4-5.6 l IS USM

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier kan je de test bekijken van de 70-300 L IS op een APS-C camera:

De Full-frame test kan je hier bekijken:
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

nog bedankt voor de info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maker Bekijk bericht
        Hallo

Heeft er al iemand ervaring met de Canon 70 - 300?

.
        Daar is al een jaar of 5 ervaring mee.

Comment

Beeldkwaliteit is goed, maar ze is zeker niet snel (noch in de betekenis van lichtsterk nog van AF)
          Geen lens voor je 7D
          Als je geen IS nodig hebt neem voor hetzelfde budget een EF70-200L f:4, snelle AF, steviger bouw, zeker scherper en mooiere kleuren
          Ook met een 1.4 extender zal ze nog zeker even scherp zijn dan de 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Daar is al een jaar of 5 ervaring mee.
            In de titel zie ik een "l" staan, die 70-300 L IS is er nog niet zo lang.

De AF van die 70-300 L IS zou wel heel snel zijn volgens de tests die ik al gevonden heb.

De benaming "snelle lens" is nog afkomstig van de tijd dat er nog geen autofocus bestond, het gaat dan over de maximale diafragma-opening en niet over de AF-snelheid.
            Dat zijn dus twee totaal verschillende zaken, om verwarring te vermijden is het dus beter om te spreken over een lichtsterke lens in plaats van "snelle lens" als de maximale diafragma-opening f2,8 of groter is.
            Ik heb een Sigma 150mm f2,8 macro, dat is een snelle lens met een heel trage AF.
            Maar de Canon 70-200 f2,8 L IS II is een snelle lens met een héél snelle AF...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Re: Canon 70-300 F/4-5.6 L IS USM

Bedankt voor de reacties.

@ Bandit bedankt voor het benadrukken dat het om de nieuwe 70-300 L gaat.

Ik twijfel tussen de Canon 70 - 200 F 2.8 L IS USM II en de Canon 70 - 300 F/4 - 5.6 L IS USM.

Ik zal ze moeten uitproberen,

nog bedankt

Comment

Oeps, TS had waarschijnlijk het probleempje dat je geen hoofdletters meer kan typen als je je titel wijzigt

Een test van de nieuwe lens oa hier

Comment

[Mod-LesC]
                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Oeps, TS had waarschijnlijk het probleempje dat je geen hoofdletters meer kan typen als je je titel wijzigt
                  ...
                  Serieus? Da's 't eerste dat ik daarvan hoor. Dat een TS zijn titel kan wijzigen, maar dat dit niet doorgevoerd wordt in "de lijst" (alle topics in hetzelfde subforum, hier Objectieven) is al langer bekend.
                  Alleszins, ik heb de titel aangepast, want om een bepaalde poster te quoten: "lezen blijft moeilijk" [/Mod]
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    In de titel zie ik een "l" staan, die 70-300 L IS is er nog niet zo lang.
                    Sorry, niet goed gelezen, ofwel de L is er naderhand bijgekliederd.

Comment

Hier nog leuk filmpje over de 70-300 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        Sorry, niet goed gelezen, ofwel de L is er naderhand bijgekliederd.
                        Het eerste (vandaar ook mijn quote ); hoofdletter is achteraf door mij 'bijgekliederd".
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Blijkbaar is het wel een zeer scherpe lens.

Volgens deze zou hij de snelheid van een 70-200 f4 IS hebben en de scherpte van een 70-200 2.8 IS (I). De IS zou schitterend zijn.

Iemand die dit kan bevestigen ???
                          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Zijn er al forumleden die de 70-300 L hebben gebruikt en hun ervaringen willen delen? Ik denk erover om een wat langere zoom aan te schaffen zoals de 70-300 L of de 100-400L. Qua bereik is de 100-400 voor mij iets aantrekkelijker, maar daar staan de weathersealing, betere IS, snellere AF en betere (?) beelkwaliteit van de 70-300 L tegenover.

Comment

I.m.h.o.
                              Ik heb een hekel aan objectieven waarvan de lichtsterkte afhangt van het aantal gebruikte mm.
                              2.8 is 2.8 en niet 4.5 of 5.6 naar gelang de zoom wat langer wordt.
                              Ik heb die 100-400, maar het blijft mij storen.
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Working...
                              X