Ik zou mij een Nikon lens(AF-S DX 18-200mm F3.5-5.6 VRII) willen aanschaffen.Is dit een goeie keuze als beginneling.Sandaard heb ik een 55-200mm vr,en een 18-55mm vr.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
nieuwe lens aankopen
Collapse
X
-
-
Re: nieuwe lens aankopen
Hangt er van af wat je doel is van een superzoom, tenslotte heb je al het volledige bereik met de twee lenzen die je aangeeft en zou ik pers. eerder opteren voor een 70-300 AF-S VR + een 50 mm 1.8 bv. Samen betere kwaliteit voor minder geld
PS (maak hier wel vergelijking met de 18-200 VR I, geen ervaring met de VR II)Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex
BD1614BE
-
[Mod-LesC]Verplaatst van Fotobewerking naar Objectieven.[/Mod]BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Jup...
Laten we het eens anders stellen...
Waarom wil je een nieuw objectief? Gewoon om eens wat nieuws te hebben? Of mis je iets aan je huidige objectieven?
In principe koop je met het 18-200 objectief namelijk hetzelfde als wat je al hebt, maar dan in één objectief...heel kort door de bocht.Mijn objectieven zijn all round...
Comment
-
Het enige wat het je oplevert is één lens ipv 2, die je het beste gelijktijdig kan verkopen, want je zult ze hoogst waarschijnlijk niet meer gaan gebruiken.
Je zou een kunnen kijken naar een lichtsterk objectief, bv een Nikkor AFS DX 35/1.8 of een leuke groothoek bv een Sigma 10-20, dan voegt het iets toe aan je bereik cq kwaliteit.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Comment