Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 80-200 2.8 met schuifzoom of draaizoom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 80-200 2.8 met schuifzoom of draaizoom?

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Heb dit objectief ook wel eens bekeken. Had als grootste nadeel dat het diafragma van achter niet beschermd is met een laatste lens/stukje glas....waardoor er makkelijker vuil/stof in het objectief, op het diafragma komt. Daarnaast las ik juist dat deze óók wat traag was in de AF...dit is naar jouw ervaring dus niet correct?
    Ja ik had die opmerkingen ook al gelezen/gehoord.
    Maar traag is natuurlijk subjectief. Als iemand 5 snelle AF-S lenzen heeft, dan is de AF-D - dus AF met motor in de body - wel trager natuurlijk. Maar ik vind het snel en kan mij geen situatie inbeelden waarin het té traag zou zijn.

Omdat het afhankelijk is van de AF motor van de body, kan ik mij voorstellen dat mensen met een minder krachtige body, iets minder snelle AF hebben...

Youtube: De 180 2.8 op een D200

Maar de 180 2.8 is momenteel mijn favoriete lens
    Ik gebruik ze professioneel momenteel en ik ben er zeer tevreden van.
    Ze is relatief onbekend maar behoort tot Nikon's top 5 qua scherpte en bokeh.

Enig minpuntje is wat CA vollopen bij hoge contrasten (zwarte rand op wit etc...)... een zeer klein minpuntje.

Comment

Hoi,

ik heb het laatste model schuifzoom gehad alsook de AF-D tweerings . AF valt met de schuifzoom best mee als je de focuslimitter gebruikt, anders is de tweerings idd sneller.
      Ik ben er wel door een andere BD'er op gewezen dat die schuifzoom's op een digitale body problemen konden hebben ivm frontfocus en dit op minimale scherpstelafstand en maximum mm's.
      Bij testen bij mij thuis bleek dit idd het geval, en niet bij te regelen via AF-fijntuning.
      Het heeft blijkbaar zelfs in het boekje van de D70 gestaan. Dit is dus een compatibiliteitsprobleem want vanaf ong. 4meter werkte ze perfect
      Bij navraag bij Procirep of hier iets aan te doen was kreeg ik als antwoord dat er aan de schuifzoom's geen herstellingen meer gebeuren....vreselijk zonde vond ik want ik had een perfect exemplaar.
      Vermits ze de tweeringsversie nog steeds nieuw verkopen zal je dat daarmee niet zo snel hebben.

Die laatste versie schuifzoom moet je vinden voor 300 a 350 euro, en de draaizoom heb ik kortelings nog aangeboden gehad voor 450 euro, en één bij Rembrandt zien staan voor 500euro. Meer zou ik er dus niet aan geven.
      Heb een beetje geduld want ze komen geregeld te koop

mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Omdat het afhankelijk is van de AF motor van de body, kan ik mij voorstellen dat mensen met een minder krachtige body, iets minder snelle AF hebben...

Ze is relatief onbekend maar behoort tot Nikon's top 5 qua scherpte en bokeh.

Enig minpuntje is wat CA vollopen bij hoge contrasten (zwarte rand op wit etc...)... een zeer klein minpuntje.
        Zou voor op een D700 zijn, dus daar geen probleem. Mijn interesse was ook gewekt door de scherpte die dit objectief zou moeten hebben.

CA is op de 80 200 ook geen ongekend probleem vol open. Dus dat zou de pret niet (nooit) mogen drukken.

Ga toch maar eens kijken naar dat objectief dan. Thanks
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
        X