Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Misschien dat iemand mij kan verduidelijken waarom de autofocus van een lens Sigma 105 2.8 Macro DG niet werkt op een NikonD7000 en wel op mijn NikonD90?
Staat inmiddels al te koop want gebruikte die lens sowieso al weinig. Zal dan wel een nikkor lens aanschaffen indien nodig. Maar begrijp het eigenlijk niet waarom dit niet werkt..
Klopt, maar ook Nikkor AFD werkt gewoon zonder problemen. Zie wel dat er verschil is tussen de vatting van de Sigma 105 en de Sigma HSM 50-150.
De Sigma 105 werkt niet indien goed op de camera gemonteerd, zelfs niet zonder AF. Ik moet deze lens een klein beetje terugdraaien om er foto's mee te kunnen nemen maar dan is deze niet meer vergrendeld. Raar fenomeen.
bij de fotoboer kan dit opgelost worden hoor! dan heb je weer plezier aan deze lens.
gaan ze waarschijnlijk moeten opsturen naar sigma, maar het is vlot op te lossen
ALs ie wel werkt op mijn D80, jouw D90, mijn D300s en niet op jouw D7000, die daar tussenin zit dan kan ik me niet voorstellen dat er iets serieus aan de hand is dus ff terug naar de winkel.
ALs ie wel werkt op mijn D80, jouw D90, mijn D300s en niet op jouw D7000, die daar tussenin zit dan kan ik me niet voorstellen dat er iets serieus aan de hand is dus ff terug naar de winkel.
Groeten, Bert
Je bedoelt dan met de lens? Morgen dan maar doen zeker....ik verkoop vanzelfsprekend niet graag iets als ik niet weet dat alles in orde is. Staat bij "aangeboden" maar dan haal ik die direct weg.
Ik ben vandaag met deze lens terug in de winkel geweest. Deze Sigma lens is in perfecte staat en werkt op de meeste Nikon camera's maar volgens Sigma niet op de nieuwe D7000. Indien ik dit zou willen zou Sigma een update van de lens moeten doen.
Dit ter info voor iedere D7000 gebruiker die overweegt een dergelijk lens aan te schaffen. Testen dus eerst!
Maar nu even voor de duidelijkheid ( want ik wil me binnenkort graag de D7000 aanschaffen en heb enkel 2 dierbare lenzen, waaronder de sigma 105 ),
Is het de autofocus die niet werkt ( want manueel scherpstellen ben ik gewoon ) of erkent het toestel de lens niet, als in "je zet hem erop en kan geen foto's nemen"
Comment