Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zou ik nemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke zou ik nemen

Ik heb een Tamron 17-50 f2.8 lens en heb momenteel 500 euro budget voor een bijkomende lens aan te kopen. Ik ga in januari starten aan mijn 2de semester avondschool en heb een telelens nodig. Mijn grootste interesse is echter portret en studiofotografie.

Daarom twijfelen ik tussen onderstaande mogelijkheden:
    - een EF 70-200 f4 kopen (en in een later stadium een 85 mm 1.8 kopen)
    of
    - een EF-S 55-250 IS en een 85 mm 1.8 kopen

beide kosten ongeveer 500 euro.

Wat zouden jullie doen?
    Last edited by Tim76; 18 december 2010, 13:56.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Re: Welke zou ik nemen

kijk

en een 85mm 1.8

de 55-250 zou ik laten voor wat het is

grts
    korandoke
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

Ik zou niet twijfelen en de 55-250IS + 85mm1.8f kopen veel meer mogelijkheden en aangezien je studiofotografie gaat doen is die 85mm prime echt wel een goede lens.

De eerste optie is natuurlijk ook een goede lens.

Grtz

Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik zou gaan voor de 2de optie. De 55-250 kan je gebruiken voor studioshots waar de lichtsterkte van geen belang is en de 85/1.8 voor portretten indoor zowel als outdoor om een mooie dof te krijgen en de mogelijkheid om zonder flits te werken vanwege de F1.8.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

55-250 IS + 85 1.8, ideale prijs/kwaliteit combinatie, aan 2 vrienden aangeraden en supertevreden!

Comment

nu moeten jullie me toch eens uitleggen wat die 55-250 zo bijzonder maakt ?
            als ik deze vergelijk met de 70-200 kan de 55-250 van ver nog niet aan tippen.
            zowel bouwkwaliteit als scherpte.

grts
            korandoke
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Ach je hebt lenzensnobs en ook die dat niet zijn.....

Comment

De 70-200/F4 is inderdaad iets scherper als de 55-250 maar vooral op 200mm. Op de andere brandpuntsafstanden is het verschil minder groot. Voor portretfotografie denk ik niet dat je vaak op 200mm zult gaan in de studio.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Ach je hebt lenzensnobs en ook die dat niet zijn.....
                  aan je foto's te zien hier op BD en je uitleg...die helemaal niets met het topic te maken heeft en waar de ts niets aan heeft.

een vergelijk tussen de twee lenzen,
                  View the image quality delivered by the Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

grts
                  Last edited by korandoke; 18 december 2010, 21:47.
                  www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                    aan je foto's te zien hier op BD en je uitleg...die helemaal niets met het topic te maken heeft en waar de ts niets aan heeft.

grts
                    De goede lezer snapte het wel hoor....
                    Lenzensnob: begint bij alle vragen over lenzen meteen met het zwaarste geschut of iemand daar nou op ziet te wachten of niet...
                    Ook wel: iemand die niet begrijpt dat er nog nooit ook maar 1 betere foto is gemaakt door een betere lens dan een goede.

PS, volgende keer graag een zin met kop & staart & logica , mijn hersensoftware kan veel aan, maar niet iedereen wil elke zin herkauwen.
                    Last edited by Keeskanon; 18 december 2010, 23:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      De goede lezer snapte het wel hoor....
                      Lenzensnob: begint bij alle vragen over lenzen meteen met het zwaarste geschut of iemand daar nou op ziet te wachten of niet...
                      Ook wel: iemand die niet begrijpt dat er nog nooit ook maar 1 betere foto is gemaakt door een betere lens dan een goede.

PS, volgende keer graag een zin met kop & staart & logica , mijn hersensoftware kan veel aan, maar niet iedereen wil elke zin herkauwen.
                      dat beweer ik ook niet, maar het helpt wel betere fotos te maken.
                      ik geef enkel goede info, waar de ts het meest mee gediend is.
                      indien ik het niet zeker weet zal ik mij onthouden van kommentaar, ipv de ts op het verkeerde spoor te zetten.

grts
                      Korandoke
                      Last edited by korandoke; 19 december 2010, 00:31.
                      www.korandoke.be

Comment

tja de 70-200 is f4, de 55-250 met z'n f4-5.6 is niet veel verschil qua lichtsterkte, veel compacter, goedkoper en is zeer scherp (zelf gehad, super qua prijs/kwaliteit).

Als u spreekt over een beperkt budget en portretfotografie wenst binnen dit budget is een 85 f1.8 zeker een meerwaarde!!!
                        Bovendien moest je de 70-200 f4 kopen zou je later toch waarschijnlijk upgraden naar een 2.8 ook meer naar portretten gericht, de 55-250 IS + 85 1.8 lijkt me zeker de beste koop in dit geval.

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                        nu moeten jullie me toch eens uitleggen wat die 55-250 zo bijzonder maakt ?
                        als ik deze vergelijk met de 70-200 kan de 55-250 van ver nog niet aan tippen.
                        zowel bouwkwaliteit als scherpte.

grts
                        korandoke
                        Last edited by CanonYouCan; 19 december 2010, 13:59.

Comment

Ik ben nog harder aan het twijfelen geraakt

Enerzijds denk ik van nu de 70-200 te kopen en binnen een paar maanden de 85 1.8.
                          Als ik nu de 55-250 koop heb ik schrik dat ik achteraf spijt ga hebben dat ik toch niet de andere heb gekocht alhoewel je heel veel positiefs leest over de 55-250.

Aan de 85 1.8 ga ik in de studio geen voordeel hebben of wel? Kan ik met deze lens de aankoop van een externe flits uitstellen doordat ze lichtsterk is of zijn de verwachtingen te groot?
                          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Ik heb de 55-250mm gehad en verkocht,
                            ik heb mij dan de 70-200mm f4.0 gekocht
                            en ik heb er geen spijt van,
                            deze is veel scherper dan de 55-250mm vind ik,en ook de kleuren zijn mooier
                            Groetjes Leen
                            Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

Comment

Enerzijds denk ik van nu de 70-200 te kopen en binnen een paar maanden de 85 1.8.
                              Als ik nu de 55-250 koop heb ik schrik dat ik achteraf spijt ga hebben dat ik toch niet de andere heb gekocht
                              Koop nu een 70-200 tweedehands (max 400 EUR) en als je nog enkele briefjes van 50 EUR kan opzijleggen doe dan hetzelfde voor de 85 1.8
                              Beide lenzen houden hun waarde

Comment

Working...
                              X