Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30D welke (kit) lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 30D welke (kit) lens

Gezien ik enkel een 35/105 en een tele heb van canon ontbreekt het mij aan een standaard kitlens, hoewel een 18- ... mij niet zo aanspreekt.
    Als ik dan toch een nieuwe aanschaf lijkt mij een 17... wel aardig
    Ik wil/kan er nu geen berg geld tegenaan gooien dus even wat gezocht en bij onderstaande uitgekomen.
    Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM € 549
    Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM € 289
    Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM € 379
    Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Canon VC € 429
    Van deze vier lijkt mij de meest aangewezen de 15-85 ...net nog twee mm meer dan de 17 en een 85 wat mooi meegenomen is tov.de tamron, hoewel deze laatste F2.8 heeft over het hele bereik.
    Maar wat zeggen deze lenzen in de praktijk?
    Doel: huis tuin en gezins foto's.
    De prijs heb ik vastgelegd op een max 600€
    Goede raad/feedback is van harte welkom.
    Ik ben ook niet vies van een degelijke tweedehands lens.
    Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
    Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

Re: Canon 30D welke (kit) lens

Van deze is, afgezien van de lichtsterkte de Canon EFs 15-85 wel de beste.
    Moet het goedkoper, dan zou ik de Sigma eens proberen, deze heeft goeie kritieken en is ook 1 stop lichtsterker dan de Canon.
    Ga je voor lichtsterkte , dan kun je niet om de Tamron heen.
    Heel goedkoop en optisch goed is de Canon 18-55 met IS, de beste prijs-kwaliteitsverhouding, ik gebruik hem nog steeds als onderdeel van een lichtgewicht setje.
    De wat oudere 17-85 tenslotte is wel heel erg matig op 17mm , daarom beter links laten liggen.
    Een goeie koop 2e hands kan de oudere Tamron SP 17-50 zonder VC zijn voor iets van 200 a 250 €

Je moet dus een keus maken vanuit je eigen wensen....
    Last edited by Keeskanon; 31 december 2010, 12:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Van deze is, afgezien van de lichtsterkte de Canon EFs 17-85 wel de beste.
      Moet het goedkoper, dan zou ik de Sigma eens proberen, deze heeft goeie kritieken en is ook 1 stop lichtsterker dan de Canon.
      Ga je voor lichtsterkte , dan kun je niet om de Tamron heen.
      Heel goedkoop en optisch goed is de Canon 18-55 met IS, de beste prijs-kwaliteitsverhouding, ik gebruik hem nog steeds als onderdeel van een lichtgewicht setje.
      De wat oudere 17-85 tenslotte is wel heel erg matig op 17mm , daarom beter links laten liggen.
      Een goeie koop 2e hands kan de oudere Tamron SP 17-50 zonder VC zijn voor iets van 200 a 250 €

Je moet dus een keus maken vanuit je eigen wensen....
      aangezien hij de tamron heeft geplaatst en zelf aanhaalt voor de constante lichtsterkte en zijn budget op max 600€ plaatst, kan hij ook nog net aan de sigma-versie van deze lens die ik zelf nu ook overweeg na de referenties hier dat deze beste is van de 3 in deze specs (tamron-canon-sigma)
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Heel goedkoop en optisch goed is de Canon 18-55 met IS, de beste prijs-kwaliteitsverhouding, ik gebruik hem nog steeds als onderdeel van een lichtgewicht setje
        Koop maar gewoon zo ééntje (tweedehands)

Comment

Omdat ik nog steeds twijfel tussen enkele van de door mij aangehaalde lenzen en geen miskoop wil doen, heb ik voor €70 een weinig gebruikt 18-55 IS kitlensje op de kop kunnen tikken met nog een polar filter erbij..
          Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
          Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

Comment

Working...
          X