Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 50mm F1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony 50mm F1.4

hallo iedereen. Ik heb een vraagje.
    Zelf heb ik een Sony A380 en lens Sal 18mm-200mm maar ik zou mij graag een nieuwe lens bijkopen.
    Ik heb de Sony 50mm F1.4 in gedachte.
    Nu is mijn vraag zou deze passen op mijn camera?
    Het is omdat ik al beetje zoekwerkgedaan heb maar bij compatibele producten staat de A380 er niet bij. Ik dacht dat de A390 de vernieuwde versie is maar helaas staat die er ook niet bij.
    Kan er mij iemand raad geven aub.
    Alvast bedankt.
    Groeten
    Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Re: Sony 50mm F1.4

Maak kennis met het volledige assortiment lenzen met A-bevestiging voor de α Translucent Mirror- en DSLR-camera's van Sony.
    Dit is de openingszin bij lenzen afdeling van de Sony site en daar staat de 50/1.4 ook onder, bij de lens staat weer niet de 380 genoemd, wat natuurlijk gewoon slordig is.

Kijk ook een naar de Sigma uitvoering. In een test in een Engels blad enige tijd geleden kan ik me herinneren dat de Sony de slechtste was(en niet mariginaal slechter, maar zichtbaar) van de 4 geteste(Nikkor, Canon, Sigma en Sony).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Dit is de openingszin bij lenzen afdeling van de Sony site en daar staat de 50/1.4 ook onder, bij de lens staat weer niet de 380 genoemd, wat natuurlijk gewoon slordig is.

Kijk ook een naar de Sigma uitvoering. In een test in een Engels blad enige tijd geleden kan ik me herinneren dat de Sony de slechtste was(en niet mariginaal slechter, maar zichtbaar) van de 4 geteste(Nikkor, Canon, Sigma en Sony).
      Alvast bedankt voor de snelle reactie
      Ik heb al eens gezocht en vond deze sigma
      Sigma 50mm F 1.4 EX DG HSM Sony
      Nu schijnt deze voor sony te passen.
      Het rare is dat zij geen bepaalde modellen van sony uitsluiten.
      ik ben redelijk nieuw in die dingen, ik dacht dat alles van sony op sonymodellen past maar blijkbaar toch niet
      Dus denk jij dat mijn A380 met deze lens zou passen?
      Groeten
      Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Comment

Alle Sony- en Minolta-AF-lenzen passen op jouw camera, net als de Tamrons, Sigmas en Tokinas met dezelfde vatting.

Een vrijwel compleet overzicht vind je op www.dyxum.com.

Dat de Sony 50/1.4 niet steeds de beste versie van deze lens is, is inderdaad zo. De buitenkant is de laatste 25 jaar wel een paar keer aangepast, maar aan het optische ontwerp is weinig veranderd sinds de originele Minolta 50/1.4 op de markt kwam.

Op full frame is de Sigma 50/1.4 de beste die tegenwoordig op de markt is (maar daar heb jij voorlopig geen last van, tenzij je op korte termijn een a850 of a900 gepland had ).
        Op aps-c formaat (zoals jouw a380 dus) gaat er minder verschil zijn tussen beide.
        Hou er rekening mee dat niet alleen de beeldkwaliteit verschillend kan zijn. De Sony is heel wat kleiner en lichter, en ook goedkoper. De Sigma is nieuwer en heeft HSM.
        Zoals altijd heeft elk dus zijn voor- en nadelen.

Hier heb je een paar tests :
        Sony getest door DPReview
        Sony getest door Photozone
        Sony getest door Kurt Munger

Sigma getest door DPReview
        Sigma getest door Photozone

En op Dyxum :
        Sony
        Sigma

(En mocht je voor de Sony willen gaan, dan kan je net zo goed even uitkijken naar een tweedehands Minolta 50/1.4, of een nieuwere Sony 50/1.8 DT overwegen. Die laatste is wel enkel voor aps-c gebouwd.)
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Alle Sony- en Minolta-AF-lenzen passen op jouw camera, net als de Tamrons, Sigmas en Tokinas met dezelfde vatting.

Een vrijwel compleet overzicht vind je op www.dyxum.com.

Dat de Sony 50/1.4 niet steeds de beste versie van deze lens is, is inderdaad zo. De buitenkant is de laatste 25 jaar wel een paar keer aangepast, maar aan het optische ontwerp is weinig veranderd sinds de originele Minolta 50/1.4 op de markt kwam.

Op full frame is de Sigma 50/1.4 de beste die tegenwoordig op de markt is (maar daar heb jij voorlopig geen last van, tenzij je op korte termijn een a850 of a900 gepland had ).
          Op aps-c formaat (zoals jouw a380 dus) gaat er minder verschil zijn tussen beide.
          Hou er rekening mee dat niet alleen de beeldkwaliteit verschillend kan zijn. De Sony is heel wat kleiner en lichter, en ook goedkoper. De Sigma is nieuwer en heeft HSM.
          Zoals altijd heeft elk dus zijn voor- en nadelen.

Hier heb je een paar tests :
          Sony getest door DPReview
          Sony getest door Photozone
          Sony getest door Kurt Munger

Sigma getest door DPReview
          Sigma getest door Photozone

En op Dyxum :
          Sony
          Sigma

(En mocht je voor de Sony willen gaan, dan kan je net zo goed even uitkijken naar een tweedehands Minolta 50/1.4, of een nieuwere Sony 50/1.8 DT overwegen. Die laatste is wel enkel voor aps-c gebouwd.)
          Echt super bedankt voor de hele goede en eenvoudige uitleg
          Ze maken het een beginneling als ik niet echt gemakkelijk op de sony site
          Met deze uitleg ben ik al heeeeel veeel verder.
          Maar nu mijn keuze nog eh,
          Een A850 of A900 zit er nog niet direct in dus ik denk dat ik toch dan best voor de
          Sony 50mm F1.4 ga aangezien gelijk jij zegt het niet echt veel verschil ga uitmaken tussen de Sigma en de Sony omdat ik geen full frame camera heb.
          Ergens ben ik nog aant twijfelen omdat het ook maar een klein prijsverschil is tussen de sony nu 389€ en de sigma 415€. (men weet nooit dat het toch eens in mijn hoofd schiet om toch al een full frame camera te kopen )
          Groeten

Comment

Ja, kiezen is niet simpel hé. Er is geen lens met enkel maar voordelen .

Persoonlijk vind ik het grote verschil :
            - Sony is zodanig klein dat ze gemakkelijk in de jaszak past, op reis of zo, dus gemakkelijk mee te nemen.
            - Sigma heeft snelle, geruisloze HSM, maar ook wel de omvang van een 85/1.4, dus daar moet je echt wel iets van plaats voor voorzien in de fototas...
            Ik heb deze laatste gekozen omdat ik als kleine oplossing voor op reis gewoonlijk de 28/2 mee heb.
            Mocht ik deze laatste niet hebben (of een 35/2 of zo), dan zou ik zeker voor een Sony (of Minolta) 50/1.4 kiezen (of 1.8 DT; kost minder dan de helft en is ook vrij goed (zie tests Kurt Munger).
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ik zou gewoon voor de sigma gaan , beste lens voor DX als voor FF kijk maar even op photozone

Comment

Alleen tankformaat . Zelf zou ik voor de Sony gaan...Sigma maakt wel goede lenzen, maar hou het toch liever op lenzen van de camerafabrikant zelf...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De verschillen tussen de Sigma en de Sony zullen wel niet zo heel groot zijn - ik zou vooral zoeken naar foto's genomen met beide lenzen en ook naar de kleurweergave kijken, scherpte is één zaak, kleur en bokeh en dat soort zaken zijn een tweede zaak.

Het lijkt misschien wel dat de sony minder goed is - het is een zeer beproefde lens - nog uit de Minolta stal, met een heel lange geschiedenis. Stevig en compact, en de minolta kleuren. (zoek maar eens op dyxum - daar zal je wel wat vinden over beide lenzen)

Uiteraard schijnt de sigma 50mm 1.4 erg goed te zijn - zie gewoon dat je een goeie garantie kan krijgen - want voor een sigma kan dat belangrijk zijn - liever niet zoiets kopen via postorder maar in een winkel waar je de lens die je koopt kan testen. Misschien is 't wel zo dat je per post-orde kan ruilen, maar dan nog... Dat terugsturen kost veel geld.

Comment

Working...
                  X