Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 7D

Buiten de kitlenzen ,welke lens zou ik best kunnen aankopen voor portret? Heb gelezen dat de kitlens 15-70 niet zo goed is.

Re: canon 7D

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Werk zelf met een 7D en doe momenteel te weinig portretten omdat m'n kleindochter het niet zo ziet zitten.
    Heb een voorliefde voor de EF 85mm f/1.8 en de EF 70-200 f/2.8 IS (Mk I).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik werk zelf ook met een cropcamera, en voor portret gebruik ik meestal de 50 of 85 mm.
      Voordeel van deze objectieven is dat ze niet te zwaar en imponerend zijn, en daarenboven vlijmscherp en betaalbaar. Plus dat je nog met met een kleine scherptediepte kan spelen.
      Ik vind het gewoon hele leuke hebbedingetjes .
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

De kitlens voor de 7D is normaal de 15-85 IS, en die zet toch behoorlijker resultaten neer in alle tests die ik daarvan heb gelezen.
        Het is geen lichtsterke lens, maar op zo'n crop-camera is het wel een heel goede "basislens".

Voor portret is een 85mm f1,8 een heel goede keuze, met een kortere lens moet je soms wat te dicht komen en wordt de kans op vervorming ook groter.
        Als je een model helemaal op de foto wil krijgen, dan moet je met een 85mm wel heel ver achteruit. In dat geval heb je dus een kortere lens nodig.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

dus de kitlens beter laten liggen en de 85mm f1,8 nemen? denk wel dat ik een lichtgevoelige lens kan gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SACH Bekijk bericht
            dus de kitlens beter laten liggen en de 85mm f1,8 nemen? denk wel dat ik een lichtgevoelige lens kan gebruiken.
            Als de financien het even toestaan is het geen gek idee om ook een goedkope kitlens zoals de 18-55 mm IS aan te schaffen. Er zijn altijd wel momenten dat je behoefte hebt aan een groothoekobjectief ...

Comment

[Mod-LesC]Enkele niet-relevante posts verwijderd. Om die zeveraars zonder toegevoegde waarde geen verdere stof tot posten te geven: je bedoelt een lichtSTERKE lens.[/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

idd ,een lichtsterke lens.Ik werk vaak buiten,bij gebrek aan en studio.
                Raad van de fotograaf- neem niet de gewone kitlens maar de betere kitlens,15-85 , ik lees dan weer dat de 85mm 1,8 nog beter is vandaar dus mijn vraag.Het wisselen van objectieven ben ik beu maar hier speelt dan geld weer een grote rol in denk ik.

Comment

Objectieven wisselen: dat is het meest typische aan een dSLR en hoort er nu eenmaal bij. Veel objectieven meesleuren: dat kan een last zijn!
                  Any way. Als lichtsterke objectieven heb ik de EF-S 17-55 f/2.8 IS en de EF 70-200 f/2.8 IS MkI, naast een 50mm f/1.8 en een 85mm f1.8.
                  Last edited by LesC; 20 december 2010, 12:55.

Comment

Heb zelf ook de 7d
                    Heb een Tamron lens 17-50. Ik vond die heel goed voor portret, maar sinds kort heb ik een lens gekocht met vaste brandpunt en die vind ik echt echt goed voor portret.
                    Dat is de Canon EF 50mm f/1.8 II lens. Die kost niet veel en is heeeeeeel goed !!

Comment

lijkt mij idd ook wel goed ,zeker de prijs.Zal het daar maar bij houden ,50mm en nadien eentje erbij met een beetje zoom.

Comment

past deze 50 MM ook op de 5D ?

Comment

Tuurlijk wel, want een EF objectief.

Comment

Working...
                          X