Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FF objectieven

Hoe kan ik zien of een objectief geschikt is voor FF bv de nikkor AF micro 60mm 2.8 D is dat een FF lens, er staat trouwens geen DX op , en gaat dat voor alle lenzen waar geen DX op staat

Re: FF objectieven

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    Hoe kan ik zien of een objectief geschikt is voor FF bv de nikkor AF micro 60mm 2.8 D is dat een FF lens, er staat trouwens geen DX op , en gaat dat voor alle lenzen waar geen DX op staat
    jep, toch als het een Nikon lens is ja...
    5DmkIII en wat glas

Comment

ik denk dat ik toch maar voor groter ga , en toch voor de D700 ga , als ik wacht tot in januari kan ik de D700 kopen, je koop maar een keer zo een camera he en tenslotte scheelt maar 500 euro met de D300s , wat lenzen betreft ik heb al mijn oude AI lenzen en enkele D lenzen de AF 28-85mm 3.5-4.5 D 80-200 4.5-5.6 D een tamron 28-75 2.8 is ook ff denk ik , ik weet niet aan wat ik dat kan zien van sigma en tamron
      Last edited by koen1950; 15 december 2010, 23:45.

Comment

Goede keuze Koen! Of een lens geschikt is voor FX zie je meestal aan het bereik. Bij Nikon is het duidelijk, bij Sigma blijkt het uit de toevoeging DC. DG is dan weer FF.
        De Tamron 28-75 is in principe geschikt voor FX, maar je moet wel een zeer goed exemplaar hebben willen de resultaten op FX je meevallen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Als er op een sigma nog het één of het andere op staat ik heb een 21-35mm 3.5-4.2, zal dat wel ff zijn zeker
          ik heb twee nieuwere tamron 28-75 en de 17-35mm en daar staat op allebei het zelfde en denk me te herineren dat de 17-35mm geen ff is , nu ik heb een goede 28-85 nikkor D dus op FF zal die al te vergelijken zijn met een 18 mm op DX en met mijn D80 heb ik nooit meer gehad dan een 17 mm , ooit een 14mm sigma, maar dat was maar even, ik denk dat je al ver komt met een 28mm op FF , aan de lange kant verlies je weer mm , maar veel tele gebruik ik nooit
          Last edited by koen1950; 15 december 2010, 23:56.

Comment

De Sigma en Tamron 17-35mm zijn beide full frame, maar niet de beste. Vanaf f8 vrij bruikbaar.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Als er op een sigma nog het één of het andere op staat ik heb een 21-35mm 3.5-4.2, zal dat wel ff zijn zeker
              Je kan niet Sigma de verwachting hebben dat ze in de oudheid al koderingen van heden zouden gebruiken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik heb twee nieuwere tamron 28-75 en de 17-35mm en daar staat op allebei het zelfde en denk me te herineren dat de 17-35mm geen ff is , nu ik heb een goede 28-85 nikkor D dus op FF zal die al te vergelijken zijn met een 18 mm op DX en met mijn D80 heb ik nooit meer gehad dan een 17 mm , ooit een 14mm sigma, maar dat was maar even, ik denk dat je al ver komt met een 28mm op FF , aan de lange kant verlies je weer mm , maar veel tele gebruik ik nooit
                Ik heb de Tamron 28-75 een tijdje op een 5DmkII gebruikt en ik was daar echt supertevreden van. Een heerlijk (goedkoper) alternatief voor de duurdere 24-70 2.8 merklenzen (of het nu canon, nikon of iets anders is...)
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Je kan niet Sigma de verwachting hebben dat ze in de oudheid al koderingen van heden zouden gebruiken.
                  Neen zeker niet, maar ik twijfelde of die sigma al zo oud was, zag er een heel moderne lens uit

Comment

Gebruik de Tamron 28-75 2.8 op de D700
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

ja dat was ik ook van plan , en voorlopig ook de 17-35 tot ik wat beters heb

Comment

Zowel 17-35 als 28-75 zouden het wel goed moeten doen met de D700.

Bij mij is de 28-75 voldoende goed op f/2.8.
                        De 17-35 (landschap) wordt zelden wijdopen gebruikt maar is zelfs dan nog OK vind ik. Meestal zit ik daarmee op f/6.3 tot f/11, en dan is er op die lens nauwelijks iets aan te merken wat mij betreft.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Op DX was ik er tevreden van

Comment

dan kan ik weer op FF werken, heb ik sederd het digitale tijdperk niet meer gedaan , och wat was ik tegenstander van digitaal in de tijd

Comment

dan kan ik weer op FF werken, heb ik sederd het digitale tijdperk niet meer gedaan , och wat was ik tegenstander van digitaal in de tijd
                              Je zal zien Eric, wat een openbaring, terug die FF zoeker, manman heerlijk.

De zoeker van de D700 is wel geen 100% zoeker zoals bij de D3, maar toch, voor wie lang analoog heeft gewerkt, zelf heb ik jaren met de Nikon F3-F4 en F5 gewerkt, ik hoef het niet te vertellen hoezeer ik die zoekers heb gemist op mijn DX toestellen, Ik weet wel dat je met een betere zoeker geen betere foto's maakt, maar toch, dat zijn van die dingen die snel wennen...........

Comment

Working...
                              X