Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom voor D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telezoom voor D7000

Ik kocht onlangs een Nikon D7000 met standaardlens de 16-85, 3.5/5.6. Nu ben ik op zoek naar een telezoom die hier bij aansluit. De 70-200 VRII is momenteel een beetje over mijn budget (komt nog wel) dus ben ik op zoek naar een tweedehandse of goedkopere tele. De 18-200 sluit eigenlijk niet zo goed aan dus dacht ik aan een 28-300 f3.5 of 55-200 f4. Blijven bij deze lenzen alle functies van AF en lichtmeting werken op de D7000? Ik snap de lenscoderingen van Nikon niet zo goed: ED, AF-S, G, D,IF,...

Alle uitleg en raadgevingen zijn meer dan welkom.
    Photography is an art of observation.

Re: Telezoom voor D7000

Nikkor 70-300 VR of Tamron 70-300 VC zijn de beste keuzes, denk ik. De Tamron schijnt beter te zijn dan de Nikkor, volgens gebruikers.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Nikkor 70-300 VR of Tamron 70-300 VC zijn de beste keuzes, denk ik. De Tamron schijnt beter te zijn dan de Nikkor, volgens gebruikers.
      ik dacht ook spontaan een een Nikkor 70-300 VR. Veel waar voor z'n (weinige) geld.
      De Tam 70-300 ken ik niet.

Comment

Waarom wacht je niet tot je de 70-200 VRII kan kopen ? Als je ze toch zal kopen is de huidige lens alleen maar geldverlies tenzij je ze later op een ander toestel kan gebruiken.Of ze moet nog een toegevoegde waarde hebben tov. de 70-200 VRII

Misschien zal dit de keuze van het eventuele tussenmodel beïnvloeden ? (als je niet kan wachten of snel genoeg sparen)

Tokina 80-400mm F4.5-5.6 AT-X Nikon + later de nikon (200-400 extra later, als je dit nodig hebt)

Sigma 50-150mm F2.8 EX DC HSM II Nikon of ander lichtsterk model + misschien omschakelen naar de nikon...

Nb: Wat heb je vooral nodig mm of lichtsterkte ? Koop nu wat je echt nodig hebt... of nu mist.
        Last edited by Dirk007; 11 december 2010, 16:54.

Comment

Even wachten voor de Nikon 70-200 zal waarschijnlijk het beste zijn, of is de Sigma 70-200 een goed alternatief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
            Even wachten voor de Nikon 70-200 zal waarschijnlijk het beste zijn, of is de Sigma 70-200 een goed alternatief?
            Even stout zijn; was een 17-55 2.8 niet beter geweest,
            voor het totale budget dat je vooropgesteld hebt ?
            Of heb je enkel lichtsterkte nodig op je tele ?

Is het enkel voor de hobby, en gebruik je het toestel voor "gewoon" gebruik.
            Dan zou ik voor de goedkope 70-300 gaan... De 2.8 valt ook zwaarder uit.

Ben je er echt mee bezig, dan denk ik dat je deze vraag niet zou gesteld hebben.
            Vertel eens iets over je onderwerpen... dan kunnen de mensen je hier beter helpen.
            Nu lijkt het meer een budgetaire beslissing.
            Last edited by Dirk007; 11 december 2010, 18:42.

Comment

gisteren zag ik nog een Nikkor 80-200 f/2.8 draaizoom hier in "aangboden". Budgettair lijkt mij dat momenteel een heel goede optie. Je vindt ze tussen 450-600€.

De 70-300 VR (Nikkor) wordt algemeen omschreven als een superlens (zelf nooit gebruikt). Als je de lichtsterkte niet echt nodig hebt lijkt me dat het beste voorstel.

De coderingen op de Nikkors vind je op hun website www.nikon.com
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

OK, bedankt voor de reactie, de coderingen op de site van Nikon heb ik teruggevonden. Nu nog eens kijken voor die 80-200

Comment

Working...
                X