Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanaf welke sluitertijd uit de hand, zijn scherpe foto's te verwachten met C.100-400L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vanaf welke sluitertijd uit de hand, zijn scherpe foto's te verwachten met C.100-

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Wat soms ook wel kan werken is je camera op snel vuren zetten en dan korte reeksjes schieten, 2de en 3de opname zouden dan scherper zijn, geen afdrukbeweging meer. Ik heb de indruk, na korte test, dat hierin waarheid zit.
    juist! dat helpt.

Comment

Re: Vanaf welke sluitertijd uit de hand, zijn scherpe foto's te verwachten met C.100-

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Wat soms ook wel kan werken is je camera op snel vuren zetten en dan korte reeksjes schieten, 2de en 3de opname zouden dan scherper zijn, geen afdrukbeweging meer. Ik heb de indruk, na korte test, dat hierin waarheid zit.
      er zijn er ook die zeggen dat je niet moogt beseffen dat je afdruk. Dat je zou moeten verschieten van het feit dat je afdrukt. Ik heb er moeite mee dat te volgen.

Korte reeksjes schieten doet vaak wonderen.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        er zijn er ook die zeggen dat je niet moogt beseffen dat je afdruk. Dat je zou moeten verschieten van het feit dat je afdrukt. Ik heb er moeite mee dat te volgen.
        Is ook juist!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          1/branpuntxcropfactor is de vuistregel.

in de praktijk, hoe korter hoe liever.
          Sederd gisteren noemt die regel nu de putor-regel

Putor is iemand uit de oudheid die in het moderne tijdperkt met digitale cameras ondekt had dat het verschil tussen een crop sensor en een full frame eigenlijk geen verschil maakte in onscherpte maar dat je die toch moest incalculeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            'k Vind mezelf toch redelijk stabiel hoor.
            Maar je camera ondervindt dat anders
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Sederd gisteren noemt die regel nu de putor-regel

Putor is iemand uit de oudheid die in het moderne tijdperkt met digitale cameras ondekt had dat het verschil tussen een crop sensor en een full frame eigenlijk geen verschil maakte in onscherpte maar dat je die toch moest incalculeren
              Yes dude! mijn eigen regel!!!
              Uit analyse van de verstrooiinscirkel bleek een en ander.
              Last edited by putor; 6 december 2010, 12:37.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
              X