Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens bij nieuwe D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens bij nieuwe D7000

    mn vader heeft besloten van zn D80 over te stappen op de nieuwe D7000...


    nu heeft hij nog n 18-200 .... maar in alle reviews lees ik dat de camera echt beter / sneller gaat presteren bij n wat betere / snellere lens.

    Nou ken ik zelf alleen de Canon range, maar heb ook de tamron 28-75 2.8 gehad.... de L range en 2.8 range v Nikon is heel mooi, maar heeft ook n bepaalde prijsrangen, >1000 euro en daar zit hij even niet aan te denken ...

    dus...

    Hoe verhoudt de Nikon range in de F4 en F2.8 klasse zich tov van dezelfde klasse bij Tamron en Sigma?

    *Hij fotografeert bij vakanties, verjaardagen, portretten (weinig / slecht licht) en bij zijn hobby, vliegen... en daar wil hij bij gaan filmen
    *een prime is ook een optie
    *2e hands heeft neit zijn voorkeur, tenzij met garantie, maar dat heeft (natuurlijk) ook weer een prijsconsequentie
    * prijsrange tot een 5 a 600 euro (denkik)

    Wat kunt u hem adviseren. Vertellen over uw persoonlijke ervaringen?

  • #2
    Re: Nieuwe lens bij nieuwe D7000

    Ik zou eens beginnen met een 1.8 35mm.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens bij nieuwe D7000

      Als het een echte verbetering moet zijn tov de 18-200 (die helemaal niet zo slecht is, als het een Nikon is tenminste), zou ik hem aanraden om op zoek te gaan naar een 2de hands Nikon 17-55/2.8. Die moet je voor een 700 euro kunnen vinden, iets meer dan het budget, maar wel de moeite waard.

      Zet die lens op een D7000 en je zit gebeiteld, en ik spreek uit ondervinding.

      Andere kitlenzen zoals de 18-105 gaan niet zo veel verbetering opleveren wat snelheid betreft.
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens bij nieuwe D7000

        Ik heb zelf een Tamron 17-50mm2.8f zonder VC op mijn D90 en ik ben daar zeer tevreden van...redelijke snelle AF,dus op de D7000 alleen maar beter. Zeer scherpe en contrastrijke foto's en een redelijk schappelijke prijs.

        Grtz

        templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens bij nieuwe D7000

          Kijk eens naar deze link.

          Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn


          Succes met je keuze!
          Anno
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens bij nieuwe D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Ik zou eens beginnen met een 1.8 35mm.
            +1 voor de 35mm heel fijn lensje
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens bij nieuwe D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Ik zou eens beginnen met een 1.8 35mm.
              ook +1 heel goei geriefke
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lens bij nieuwe D7000

                Ook de 35 mm 1.8: kost geen geld en is gewoon super. Komt bij mij in deze donkere weken zelden of nooit van de D90 ...
                groetjes,
                nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
                fotosite: www.nolfinarium.be

                Comment

                Working...
                X