Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens creep

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lens creep

Ter illustratie.
    SLRgear.com review, Nikkor 18-200 VR II...
    "Zoom creep was a widely-reported problem for this lens, more so as the lens aged. Accordingly, Nikon has included a zoom lock switch, which when selected locks the lens to its 18mm position."
    SLRgear.com review, Canon 18-200 IS...
    "The lens is resistant to zoom creep at the 18mm setting, but between 24mm and 135mm zoom creep can occur without much effort. Canon has thoughtfully included a zoom lock switch to counter this problem, which fixes the lens in its 18mm setting."
    't Is ook de ene lens tegen de andere. De ene 18-250 kan wel lens creep hebben, de andere dan weer minder of niet.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
      Nog nooit meegemaakt en zeker niet als je ze omlaag houd , ze draaien toch niet uit zich zelf
      Mijn Canon 28-135 heeft hier ook last van, maar ik stoor er me niet aan.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Nog nooit meegemaakt en zeker niet als je ze omlaag houd , ze draaien toch niet uit zich zelf
        De eerste nikon 18-200 VR heeft het in ieder geval.

Comment

ik las net een revieuw over de nikon 18-200 en die man zei dat zijn exemplaar er geen last van had , maar ja kan nog komen he , ik heb dat nog nooit ondervonden met mijn lenzen , dacht dat het alleen maar voor kwam bij schuifzooms , weer wat bijgeleerd

Comment

ik las net een revieuw over de nikon 18-200 en die man zei dat zijn exemplaar er geen last van had , maar ja kan nog komen he , ik heb dat nog nooit ondervonden met mijn lenzen , dacht dat het alleen maar voor kwam bij schuifzooms , weer wat bijgeleerd
            Dan heeft die het tweede model.
            Alle 18-200 van de eerste reeks hebben het.

Comment

Mijn schuifzoom heeft er juist absoluut geen last van
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Nee mijn schuifzooms bv de nikkor 35-105 3.5/4.5 D heeft er helemaal geen last van maar ik heb wel een tamron MF 70-210 4.5/5.6 die heeft er wel last van , maar die is veel zwaarder ook

Comment

Ik had het heel erg met de Sigma 18-200...alles behalve horizontaal zorgde ervoor dat de lens vanzelf in of uitschoof...zeer irritant, maar je moet wat over hebben voor draag gemak dacht ik toen altijd maar
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Eigenlijk is het functionele belangrijker dan het mooie aan een lens wat ben je met een mooie lens gelijk nikon maakt die er erg stevig uit ziet , maar dat hij lenscreep heeft , dan liever een plastiek fantastiek , nu die heeft nikon ook hoor.
                    Maar als ik een foto maak dan kader ik toch iedere keer opnieuw , dus heeft dat niet veel invloed op me
                    Last edited by koen1950; 6 december 2010, 08:10.

Comment

"Lens creep" is geen defect hé, en het maakt voor mij ook nauwelijks verschil uit bij het gebruik van een lens.

Als ik een zware lens gebruik, dan heb ik die gewoonlijk zelf vast (ipv zoiets aan mij nek te laten bengelen), en als het een kleine, minder zware lens is, dan kan het wel eens zijn dat ze aan de nek hangt maar dan is het verschil tussen al dan niet uitgeschoven lens toch vrij beperkt.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                      X